loading...

نت ران

علی حریرساز بازدید : 58 سه شنبه 08 مرداد 1398 نظرات (0)

نصب دوربین مدار بسته کار سختی نیست! در این مقاله برای شما راهنمای نصب دوربین مدار بسته را تهیه کرده ایم تا با خیال راحت بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافه ای به تکنسین سیستم امنیت خود را نصب و از آن استفاده کنید. در ابتدا باید با انواع دوربین مداربسته آشنا شویم.

 

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته

 

دوربین های مداربسته دارای انواع متفاوتی هستند که دوربین مداربسته دام ، دوربین مدار بسته بولت و دام اسپید از مهم‌ترین آنان اند. در این بخش به برسی اجمالی آنان می‌پردازیم. بعضی از لنز دوربین های مداربسته دام در محفظه شیشه ای قرار دارد و قابلیت فیلمبرداری از زاویه 180 درجه را دارند؛ می‌توان گفت بهترین انتخاب برای خانه و شرکت این دوربین ها هستند. دوربین بعدی که معرفی می‌کنیم دوربین بولت است؛ این دوربین قابلیت تصویر برداری هدف گیری شده را دارد و دلیل آن لوله ای شکل بودن این دوربین است. پس از دوربین مداربسته دام این دوربین بهترین انتخاب برای محیط‌های بسته و باز است. دوربین مداربسته اسپید دام برای محیط های باز ساخته شده و دارای لنز Motorized با قابلیت فوکوس اوتوماتیک است. این دوربین‌ها توانایی فیلم برداری از زاویه‌های 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی را دارد. 

بعضی از دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب دارند که این قابلیت و به دو نوع ساده و رنگی (Starlight) تقسیم می‌شوند. این دوربین ها در زمان استفاده از این قابلیت هرکدام از 1.75 آمپر تغذیه می‌کند. در صورتی که این قابلیت خاموش باشد از 1.5 آمپر.

دوربین هایی که در بالا به آنان اشاره کردیم از مهم ترین دوربین های مداربسته هستند. به ترتیب دوربین مداربسته اسپید دام، دام و بولت گران‌ترین دوربین‌ها هستند. این دوربین ها در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه تولید و به فروش می‌رسند. شرکت‌های معروفی که این دوربین ها را تولید می‌کنند؛ داهوا و هایک ویژن نام دارند. 

قدم اول نصب دوربین مدار بسته 

در این بخش به بررسی قدم اول دوربین مداربسته می‌پردازیم.

انتخاب تعداد و نوع دوربین مدار بسته

اولین قدم برای نصب دوربین مدار بسته  انتخاب تعداد و نوع دوربین مداربسته ای است که خریداری خواهید کرد. برای تعیین تعداد دوربین ها باید مکان‌های لازم و مهم را مشخص کنید. برای این کار بهتر است از نقشه واحد خود استفاده کنید. از جمله محیط‌هایی که دوربین مداربسته لازم است؛ می‌توان به درب‌های اصلی خانهیا محل کار و اتاق‌هایی که لوازم گران قیمت نگهداری می‌شود. مهم‌ترین قسمت‌های یک خانه یا شرکت بیرونآن است؛ محل‌های رفت و آمد وسایل نقلیه و پیاده رو در نزدیکی شرکت و خانه حتما باید تحت نظارت قرار بگیرند. 

 

 
 

برای خرید دوربین مداربسته بهتر است پک‌های دوربین مداربسته را خریداری کنید! این پک ها قیمت مناسب و نصب آسان‌تری نسبت به بقیه دارند.

 

کوچک‌ترین پک دوربین مداربسته از یک تا سه عدد دوربین با یک دستگاه DVR تشکیل شده که برای یک خانه کوچک با یک اتاق خواب در نظر گرفته شده است. پس از انتخاب تعداد، نوبت به انتخاب نوع این دوربین‌ها می‌رسد. همان طور که در بالا گفته شد دوربین مداربسته دارای 3 نوع مهم است دام برای زاویه های 180 درجه، اسپید دام برای زاویه های 360 درجه و بولت که زاویه خاصی را فیلمبرداری می‌کند. برای محل کار و خانه بهترین نوع دوربین مداربسته دوربین دام و بولت است به این دلیل که دوربین بولت از زاویه های خاص فیلمبرداری می‌کند و دوربین دام از زاویه 180 درجه فیلمبرداری می‌کند. نوع چیدمان این دوربین به آن صورت خواهد شد که بولت ها در کنج خانه و دام در وسط اتاق و یا اینکه فقط یکی از این دو نوع دوربین در کنج‌های خانه نصب شود. 

در هنگام خرید دوربین مداربسته لازم است که به موارد زیر توجه کنید:

  • بیرونی با داخلی بودن دوربین مدار بسته
  • سیمی یا بیسیم (Wi-Fi)
  • تحت شبکه IP یا آنالوگ بودن
  • قابلیت تشخیص حرکت

مهم ترین قسمت در نصب دوربین مدار بسته خرید DVR و مونیتور مناسب است

 

آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

اگر دوربین های مداربسته خود را به صورت پک خریداری کرده اید دیگر نیازی به خرید دستگاه DVR و مونیتور نیست زیرا این دستگاه داخل پک دوربین مدار بسته مجود است. در زمانی که دوربین خود را به صورت جدا خریداری می‌کنید لازم است که برای نصب دوربین مدار بسته دستگاه DVR و مونیتور نیز در کنارشان خریداری کنید. در تصویر بالا نمونه ای از دستگاه DVR و مونیتور مشخص شده است.

تست لوازم خریداری شده

زمانی که لوازم به درب منزلتان رسید و آنان را تحویل گرفتید؛ قبل از شروع به نصب دوربین مداربسته ، تمام لوازم آن اعم از دستگاه DVR، مونیتور، کابل‌های اتصال و دوربین مداربسته را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند. 

قدم دوم نصب دوربین مداربسته

قدم اول در نصب دوربین مدار بسته را با هم بررسی کردیم در این بخش به قدم دوم در این مقاله خوهیم پرداخت.

انتخاب زاویه مناسب قرار دادن دوربین مدار بسته 

بهتربن زاویه برای قرار گرفتن دوربین چه دام چه بولت در داخل خانه یا اتاق، کنج دیوار در بالا ترین نقطه است. اگر دوربین مداربسته را در بیرون از خانه یا محل کار قرار می‌دهید فاصله آن از زمین را 3 متر باشد.

نصب دوربین مدار بسته روی دیوار

 

آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

در یک‌سری از دوربین های مداربسته صفحه چسبناکی تعبیه شده است تا بتوان آن را به دیوار متصل کرد؛ اما این روش مناسبی برای نگه داری از دوربین نیست! زیرا در گذر زمان این چسب ضعیف خواهد شد و باعث سقوط دوربین خواهد شد. بهترین روش، پیچ کردن دوربین مداربسته به دیوار است. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید: 

  • با یک مداد یا جسم نوک تیز نقاطی که قرار است پیچ دوربین نصب شود را مشخص کنید. 
  • با درل آن قسمت ها را سوراخ کنید و رولپلاک را قرار دهید. 
  • پس از این قسمت دوربین را قرار داده و پیچ‌ها را بر روی آن سوار و محکم کنید.

با این روش دوربین مداربسته شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت. 

نکات ایمنی سیم کشی دوربین مدار بسته 

در زمانی که دوربین های مدار بسته خود را به دیوار متصل کردید زمان سیم کشی برق و راهی برای اتصال به دستگاه DVR است. برای اینکار به کمک نقشه ساختمان بهترین راه برای سیم کشی را مشخص کنیم. از جمله مواردی که در هنگام سیم کشی برای افزاش امنیت باید انجام داد؛ انتقال سیم‌های مورد نیاز دوربین مداربسته از داخل دیوار است. دلیل این کار جلوگیری از از بین رفتن سیم ها بر اثر قرار گرفتن در مجاورت هوا، رطوبت، آفتاب و دیگر موارد است. 

اتصال دوربین مدار بسته به برق 

همه دوربین های مدار بسته در بسته بندی خود دارای آداپتور و سیم برق هستند. این سیم های برق را می‌توانید به پریز برق معمولی وصل کنید و سر دیگر این سیم را به دوربین مدار بسته متصل کنید تا انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند. 

 

 
 

اگر سیم و آداپتور دوربین خود را پیدا نکردید و یا شکسته بود؛ با شرکتی که از آن این دوربین را خریداری کرده اید تماس بگیرید!

 

اتصال دوربین های مدار بسته به دستگاه DVR

آموزش نصب دوربین مدار بسته

با استفاده از فیش BNC یا Bayonet Neill–Concelman دوربین مداربسته خود را به دستگاه DVR متصل کنید. در تصویر بالا نمونه ای از این نوع فیش نشان داده شده است. کار کردن با این فیش بسیار ساده است؛ فیش دو سر کابل طوری طراحی شده است که به راحتی به پورت مورد نظر متصل شود. برای استفاده راحت تر سر بعضی از این کابل ها به پورت مورد نظر پیچ خواهد شد.

اتصال دوربین مدار بسته بی سیم به کامپیوتر 

اگر در هنگام خرید دوربین مدار بسته نوع بی سیم آن را خریداری کرده باشید؛ لازم است که به وسیله CD که در بسته مورد نظر وجود دارد دوربین را به کامپیوتر خود متصل کنید. به این ترتیب برای مشاهده تصاویری که دوربین مداربسته بی سیم برای شما میفرستد دیگر نیازی به DVR نیست و به راحتی با نرم‌افزاری که نصب کرده اید می‌توانید تصاویر دریافت شده را بطور زنده مشاهده کنید. بعضی از دوربین های مدار بسته بیسیم، در بسته بندی خود، گیرنده دارند که با وصل کردن این گیرنده از طریق پورت USB به کامپیوتر می‌توانید تصاویر زنده را مشاهده کنید.این دانگل بسیار شبیه به همان فلشی است که برای انتقال داده استفاده می‌کنید. این نوع دوربین ها این قابلیت را دارند که با وارد کردن آدرس IP دوربین در مرورگر؛ در هرجایی که باشید به تصاویر زنده این دوربین دسترسی داشته باشید. 

اتصال دستگاه DVR به مونیتور آخرین قدم در نصب دوربین مدار بسته

زمانی که دوربین های مداربسته خود را به دستگاه DVR متصل کردید نوبت به آن می‌رسد که دستگاه DVR خود را به مونیتور متصل کنید. اگر مونیتور را خریداری نکرده اید می‌توانید از تلوزین بجای مونیتور استفاده کنید. بسیاری از دستگاه های DVR دارای پورت های HDMI، VGA، کواسیکال و BNC هستند. با استفاده از هر بک از این پورت ها می‌توانید تصاویر دریافتی از دوربین مدار بسته را دریافت کنید.

برای جلوگیری از بروز هر مشکلی بهتر است در زمان نصب و اتصال دوربین های مداربسته به DVR تمام موارد ایمنی را رعایت کنید. مطمئن شوید که سیستم برق رسانی شما سالم باشد و نوسانی وجود نداشته باشد. با رعایت کردن این موارد مشکلی به وجود نخواهد آمد.

جمع بندی و نکات مربوط به نصب دوربین مدار بسته

 

  • قبل از خرید دوربین مداربسته نوع و تعداد مورد نیاز آن را مشخص کنید. 
  • بجای مونیتور می‌توانید از تلوزیون به عنوان جایگزین استفاده کنید. 
  • در زمان اتصال برق حتما از محافظ برق استفاده کنید. 
  • برای افزایش عمر دوربین مداربسته خود در بیرون از خانه از کاور استفاده کنید. 
  • در هنگام نصب از پیچ بجای چسب استفاده کنید. 
  • کابل هایی که به دوربین متصل هستند را از دید عموم پنهان کنید. 
  • برای صرفه حویی در مصرف برق از قابلیت سنسور حرکتی که در برخی از دوربین ها وجود دارد؛ استفاده کنید. 
علی حریرساز بازدید : 93 دوشنبه 07 مرداد 1398 نظرات (0)

دوربین‌های مداربسته ای که تا کنون با آن‌ها سرکار داشتید، اکثرا بر پایه آنالوگ بوده اند. با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به ثبت وقایع با کیفیت بالا و جزئیات دقیق‌تر، ما را با نسل جدیدی از دوربین‌های مدار بسته آشنا کرده است. این دوربین‌ها با عنوان دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه در بازار موجود شده است.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP Camera چیست؟

به طور خلاصه دوربین مدار بسته تحت شبکه‌ به صورت بی‌سیم (یا به وسیله کابل شبکه) به شبکه‌ی اینترنت متصل می‌شود و می‌توانید به وسیله‌ی آن، کنترل و نظارت بر مکان مورد نظرتان را داشته‌ باشید .این دوربین‌ها قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارد.

برای مثال می‌توان با اتصال یک دوربین تحت شبکه به یک مودم ADSL یا LTE و… که به اینترنت متصل است؛ از هر جای جهان به دوربین متصل شد و تصویر آن دوربین را مشاهده کرد. در حالی‌که چنین قابلیتی برای دوربین‌های آنالوگ بدون دستگاه DVR، شدنی نیست.

که در این مقاله به طور کامل به عملکرد، اجزای اصلی، مزایا و معایب این نوع دوربین‌ها می‌پردازیم.

 

دوربین تحت شبکه

 

اجزای اصلی سیستم دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه

این دستگاه وظیفه دریافت تصاویر را برعهده دارد و ورودی آن کابل شبکه می‌باشد. اجزای اصلی دوربین مدار بسته شبکه به همان روش کامپیوتر، به شبکه متصل می‌شوند. هر دوربین دارای حافظه ای است که تصاویر را از سنسورهای CMOS دریافت کرده و به سرور شبکه‌ ویدیویی منتقل می‌کند.

NVR یکی از اجزای اصلی دوربین‌های تحت شبکه

NVR یا Network Video Recorder هسته اصلی سیستم مداربسته است و پس از دریافت تصاویر، آنها را ضبط می‌کند یا نمایش می‌دهد. وظیفه این سرور انتقال سیگنال‌های دریافتی از سمت دوربین تحت شبکه از طریق کابل، برای انتشار بر روی شبکه‌ IP است. به راحتی با استفاده از مرورگرهای اینترنتی یا از طریق نرم افزار NVR می‌توان به دوربین‌های خود متصل شد.

دستگاه nvr

 

هارد دیسک

هارد دیسک در داخل دستگاه NVR نصب شده و حافظه ذخیره سازی تصاویر زا تامین می‌کند. این هارد دیسک مثل تمام هارد دیسک‌های موجود، ظرفیت‌های متغیری دارند و با هزینه بیشتر ارتقا می‌یابند.

هارد دیسک دوربین مدار بسته

آداپتور

برای استفاده از این دوربین‌ها باید از برق استفاده کرد. آداپتور مورد استفاده در این دوربین‌ها برق شهری را به برق 1.5 ولت تبدیل می‌کند. اگر دوربین‌ها از POE تغذیه کنند دیگه وابسته به برق رسانی مستقیم نخواهند بود.

آداپتور دوربین مدار بسته شبکه

سوئیچ شبکه

دوربین‌های تحت شبکه به منظور استفاده از IP، باید از سوئیچ‌ های شبکه لایه سه برای اتصالات درون شبکه استفاده شود.

سوئیچ دوربین مدار بسته شبکه

کابل شبکه

وظیفه کابل شبکه، متصل کردن ارتباطات داخلی و خارجی به یکدیگر می‌باشد.

 

 

کابل شبکه دوربین مدار بسته شبکه

اجزای اصلی دوربین های تحت شبکه

مزیت‌های استفاده از دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه

  • آسانی در نصب: شاید فکر کنید که نصب این سیستم سخت تر از سیستم‌های آنالوگ است. این تصور کاملا اشتباه است. این دوربین‌ها به گونه ای طراحی شده اند که به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • وجود زیر ساخت مناسب: با توجه به کاربردی بودن دوربین‌های تحت وب، بسیاری از شرکت‌های پشتیبان و تامین کننده‌های این محصول، شروع به گسترش بازار فروش آن کرده‌اند. برای افزایش سودآوری خود، به دنبال ارتقای سیستم‌ها و استفاده از دوربین‌های تحت شبکه هستند. تکنولوژی‌های جدید باعث تغییر دوربین‌های آنالوگ به تحت شبکه هستند.
  • صرفه اقتصادی: یکی دیگر از تصور‌های غلط در مورد دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، قیمت گران آن است. هرچند هزینه دستگاه DVR کمتر از NVR است، ولی دستگاه NVR علاوه بر تصاویر دوربین مدار بسته، می‌تواند اطلاعات دیگری مثل زمان و تاریخ ثبت شده روی تصاویر رزولوشن بالا را به شما نمایش می‌دهد. در پروژه‌های بزرگ کاهش هرینه‌های کابل کشی را در بر دارد. در حالت کلی قابلیت‌های دوربین مداربسته تحت شبکه بیشتر از آنالوگ است.
  • عدم محدودیت در محل قرارگیری: این دوربین‌ها بخاطر اتصال به شبکه و کافی بودن همین اتصال برای راه اندازی آن، محدودیتی بابت محل قرارگیری ندارند.
  • منبع تغذیه انرژی: دوربین‌های مداربسته تحت شبکه این قابلیت را دارند که انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه اینترنت دریافت کنند. این قابلیت با نام Power over Ethernet یا PoE شناخته می‌شود. این ویژگی باعث سهولت نصب دوربین‌های IP می‌شود.
  • بهبود کیفیت دیجیتال تصویردوربین‌های تحت وب، چون با IP کار می‌کنند، از کیفیت بالایی برخوردار است و رزولشن آن قابل تغییر و ارتقا می‌باشد.
  • ارسال تصاویر با امنیت بالادر یک دوربین آنالوگ، سیگنال ویدئویی بدون هیچگونه رمزنگاری و امنیت روی یک رشته کابل کواکسیال منتقل می‌گردد و امکان تغییر در تصاویر موجود می‌باشد که در دوربین‌های تحت شبکه رمزگذاری می‌شود.دوربین تحت شبکه قادر به افزودن اطلاعات روی تصویر به همراه تاریخ و ساعت، محل دوربین، نام کاربری، آلارم‌ها و دیگر اطلاعات لازم برای امنیت سیستم می‌باشد.

 

معایب استفاده از دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه

  • محدودیت پهنای باند: به دلیل تولید سیگنال دیجیتال و تصاویر با کیفیت بالا پهنای باند بیشتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ احتیاج دارد. 

  • محدودیت طول کابل: کابل‌های Cat5 محدودیت مسافت تا 100 متر را دارند که این مشکل به مقدار زیادی با کابل‌های Cat5e قابل حل است که شامل هزینه‌های خود می‌شود.

 

دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه

 

در این مقاله به بررسی عملکرد دوربین‌های مدار بسته تحت وب پرداختیم. با توجه به معایب و مزایا و عملکرد سیستم نظارتی دوربین مداربسته تحت IP، نسبت به مدل‌های آنالوگ اولویت دارد. امنیت، هزینه و کاربردی بودن، در انتخاب این نوع دوربین‌ها، بسیار قابل توجه است.

 اگر در رابطه با این دوربین ها نظر و یا سوالی دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله با ما در میان بگذارید.

اگر به دنبال خرید دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه به بهترین قیمت هستید کافیست روی لینک زیر بزنید تا به صفحه محصولات هدایت شوید.

منبع : نت ران

 

علی حریرساز بازدید : 70 یکشنبه 06 مرداد 1398 نظرات (0)

در سوییچ و روتر های سیسکو چهار نوع حافظه وجود دارد ک شامل RAM ، ROM ،nvRAM و FLASH می باشد. پس از هر بار خاموش شدن دستگاه، با دستور write memory در محیط privillege یا do write در محیط Global Mode در حافظه nvRAM ذخیره شده و با روشن شدن دستگاه تنظیمات قبلی حفظ خواهند شد. در بسیاری از موارد دیده شده ک کاربر نام کاربری(username) یا رمز (password) دستگاه را فراموش کرده و نیاز به ریکاوری پسورد سوییچ یا روتر سیسکو دارد

در این مقاله روش ریکاوری پسورد سیسکو را آموزش می دهیم.

نکته: برای ریکاوری تجهیزات سیسکو حتما نیاز به حضور در کنار دستگاه می باشد و از راه دور این امکان وجود ندارد.بدین ترتیب با کابل کنسول به دستگاه خود متصل شوید.

برای مثال ما یک روتر سیسکو 1841 داریم که برای ورود به تنظیمات دستگاه نام کاربری و رمز آن را فراموش کرده ایم و برای ریکاوری آن مراحل زیر را دنبال می کنیم.

ابتدا PC را با کابل کنسول به روتر متصل می کنیم و روتر را خاموش و سپس روشن می کنیم.به محض روشن شدن دستگاه کلید ترکیبی Ctrl+Break (که در بعضی از دستگاه های سیسکو Ctrl+B نیز جوابگو می باشد) را بزنید و منتظر شوید تا دستگاه وارد محیط Rommon شود.

با وارد کردن دستور

confreg 0x2142

و پس از آن

reset

روتر مجددا راه اندازی می شود و این بار بدون نام کاربری و رمز وارد محیط دستگاه می شوید.

ریکاوری روتر سیسکو

اکنون می بایست تنظیمات قبلی روتر را برگردانیم.

در محیط privillege دستور

copy startup-configure running-configure

را وارد می کنیم تا همه ی تنظیمات قبلی دوباره در دستگاه ایجاد شوند.

با زدن دستور

config-register 0x2102

در محیط Global Mode نحوه ی بوت شدن دستگاه به حالت معمول خود می رود.

اکنون در محیط  privillege با دستور

write memory

اقدام به ذخیره تنظیمات جدید کنید.

اکنون با وارد کردن دستور

show startup-configure

در همین محیط تمامی اطلاعات خود را نظیر نام هاست و همچنین نام کاربری و پسورد خود را میتوانید مشاهده کنید.

ریکاوری روتر سیسکو

منبع : ژیوان

علی حریرساز بازدید : 81 شنبه 05 مرداد 1398 نظرات (0)

سوییچ شبکه DGS-۱۰۱۶D شرکت D-Link یک روش به صرفه و اقتصادی برای شرکت های کوچک و متوسط تجاری و حتی شبکه های

خانگی می باشد تا بتوانند سوئیچ شبکه کارآمد و به صرفه ای را بکار بگیرند که می تواند پهنای باند پورت های گیگابیتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سرعت گیگابیتی روی هر پورت

این سوییچ ها سرعت اترنت گیگابتی را برای هر کدام از پورت های شبکه و یا برای همه آنها با سرعت بسیار بالا فراهم می نماید. اگر شبکه شما ترکیبی از قابلیت های محاسباتی مدرن و قدیمی می باشد، هر پورت این سوئیچ می تواند :

  • سرعت ۱۰Mbps اترنت استاندارد
  • سرعت ۱۰۰Mbps اترنت سریع
  • سرعت ۱۰۰۰Mbps اترنت گیگابیتی

را برای شما فراهم نماید. به این ترتیب آخرین تکنولوژی را برای هر نوع رایانه و یا سخت افزار دیگری که به شبکه تان متصل کرده باشید، در اختیار دارید.

سوییچ شبکه DGS-1016D - عکس اولمصرف بهینه انرژی

قرار نیست رایانه ها به طور دائم به اینترنت وصل باشند، همچنین قرار نیست سوئیچ ها همه پورتها را در تمام مدت استفاده نموده و در اشغال خود نگه دارند. هرگاه یک رایانه یا هر یک از تجهیزات شبکه خاموش باشند، سویئچ ها اغلب روشن باقی مانده و به مصرف بخش قابل توجهی از توان شبکه می پردازند. با استفاده از تکنولوژی D-Link Green ، سوئیچ های D-Link می توانند به صورت خودکار وضعیت لینکها و اتصالات شبکه را مورد بررسی قرار داده و با خاموش کردن اتوماتیک آنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. رایانه ها و تجهیزات شبکه ای که به حالت استندبای (آماده به کار) قرار گرفته و به طور کامل خاموش نمی شوند، صرفه جویی قابل توجهی در توان شبکه نخواهد داشت.

سوییچ شبکه DGS-۱۰۱۶D نیز با استفاده از تکنولوژی D-Link Green به صورت خودکار روشهای مختلفی را برای مصرف بهینه انرژی ارائه می دهد. بدین صورت که به صورت اتوماتیک پورتهایی که هیچ اتصالی به آنها وجود ندارد را خاموش می نماید. به این ترتیب بخش زیادی از توان شبکه که می بایست به مصرف پورتهای غیرمتصل و یا پورتهای متصل خاموش می رسید را صرفه جویی می نماید.

تکنولوژی D-Link Green در تشخیص طول کابل مناسب هم می تواند به مدیران شبکه ها کمک نماید. به این ترتیب که با تشخیص طول مناسب برای هر اتصال شبکه، می تواند در مصرف انرژی شبکه صرفه جویی نماید. بدیهی است هر چه طول کابل ها کمتر باشد، مصزف انرژی نیز کمتر خواهد بود.

نصب، راه اندازی و نگهداری آسان

سوییچ شبکه DGS-۱۰۱۶D به گونه ای طراحی شده است که نصب و راه اندازی آن بدون هیچ زحمت و دردسری و به روش Plug-and-Play انجام می گیرد. همانطور که می دانید این روش (به معنای اتصال و اجرا کردن) ، روش استاندارد پیکر بندی خودکار در سخت افزار کامپیوتر می باشد. قابلیت اتصال Auto-MDI/MDI-X متقاطع این سوئیچ در تمام پورت ها، نیاز به کابل های متقاطع را هنگام اتصال به سوئیچ یا هاب دیگر از بین می برد. قابلیت Auto-negotiation  روی هر پورت ، سرعت اتصال سخت افزار شبکه را درک نموده و به صورت هوشمند تنظیمات مناسب برای سازگاری و عملکرد بهینه را انتخاب می نماید.

بهبود کارایی شبکه

سوییچ شبکه DGS-۱۰۱۶D دارای چندین ویژگی پیشرفته اختیاری است که کمک زیادی در ساده سازی ، بهبود مدیریت شبکه و افزایش کارایی آن ارائه می نماید. قابلیت Flow Control اتصالات شبکه را کنترل می نماید تا با کاهش ضریب بسته بندی و ارسال مجدد داده های هدر رفته، از برقراری اتصال اطمینان حاصل شود.

تبدیل رویا به واقعیت

ارائه سرعت اترنت گیگابیتی توسط این سوئیچ شرکت D-Link فوق العاده است. یک سوئیچ  ۱۶ پورتی با سرعتهای مختلف ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mb/s که توان، کارایی و قابلیت اطمینان را همراه با طراحی مناسب ، جمع و جور و به صرفه خود ارائه می دهد. با استفاده از این سوئیچ خواهید توانست سرعت سرور و اتصالات مهم شبکه خویش را به میزان قابل توجهی افزایش داده و رویای تبدیل گیگابیت به دسکتاپ را تحقق ببخشید.

سوییچ شبکه DGS-1016D - عکس دومانتقال فایلهای حجیم

با نصب این سوئیچ روی شبکه، کاربران اداری یا کاربران محیطهای تولید محصول می توانند فایلهایی را انتقال دهند که نیاز به پهنای باند زیادی داشته اند. انتقال فایلهای گرافیکی، CGI ، CAD و یا فایلهای چند رسانه ای روی شبکه هایی که از این سوئیچ بهره می برند، تقریبا فوری انجام می شود.

سازگار با محیط زیست

این سوئیچ از تکنولوژی سبز سازگار با محیط زیست شرکت D-Link را بهره می برد، که مصرف انرژی و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. همه در یک طراحی دسکتاپ یا دسکتاپ قابل تنظیم.

نمایشگر و کاربری آسان

سوییچ شبکه DGS-۱۰۱۶D از LED هایی بهره می برد که می تواند وضعیت های مختلف سوئیچ و فعالیت آنرا به نمایش بگذارد. با استفاده از این نمایشگرها می توانید خیلی سریع مشکلات رخ داده را پیدا نموده و راه حل مناسب را برای برطرف کردن انها انتخاب کنید. هر پورت این سوئیچ دارای قابلیت تشخیص کابل می باشد که به مدیران شبکه در تشخیص کابلهای دارای اشکال کمک شایانی می نماید.

بسته بندی کامل Power Packed

این ویژگی دارای یک معماری سوئیچینگ غیر مسدود کننده ای می باشد که بسته ها را در سرعت کامل سیم (wire-speed) فیلتر نموده و ارسال می کند. یک جدول آدرس دهی ۸ کیلوبایتی MAC ، مقیاس پذیری لازم برای شبکه های خیلی بزرگ را فراهم می کند.

از آنجایی که این سوئیچ با استفاده از استانداردهای صنعتی طراحی و ساخته شده است، آنرا قادر به سازگاری با سرعت های ۱۰، ۱۰۰ و ۱۰۰۰Mb/s اترنت دستگاه ها و تجهیزات ارائه شده توسط سایر تامین کنندگان ساخته است . به این ترتیب با استفاده از این سوئیچ در شبکه خود نیاز به تغییر ساختار و توپولوژی زیادی نداشته و سطوح بالایی از سرعت های گیگابیتی را فراهم می کنید .

استاندارد ۸۰۲.۱p کیفیت سرویس

سوییچ شبکه DGS-۱۰۶D از استاندارد ۸۰۲.۱p کیفیت سرویس یا QoS پشتیبانی می کند. بر اساس این استاندارد هنگامی که سوئیچ یک فریم یا قاب با برچسب ۸۰۲.۱p دریافت نماید به صورت خودکار آنرا در یکی از ۴ صف اولویت قرار می دهد. صف بندی اولویت در هنگام پخش صدا و ویدئو روی شبکه بسیار مفید خواهد بود.

منبع : مجله نت ران

سوییچ شبکه DGS-1016D - عکس آخر

علی حریرساز بازدید : 39 چهارشنبه 02 مرداد 1398 نظرات (0)

انسانها در تمام دوره های تاریخی درگیر دو نیاز طبیعی خود بودند. این نیازها شامل برقراری و تبادل اطلاعات و همچنین انتخاب فردی برای این منظور بوده است. اینکه بخواهیم با فرد انتخابی خود به گونه ای تبادل اطلاعات کنیم تا فرد غیری از این ارتباط اطلاعی نداشته باشد یا حداقل از اطلاعات تبادل شده مطلع نباشد، موجب بوجود آمدن هنر کد کردن اطلاعات به منظور اختفا پیام شده است. با پیشرفت علم در جوامع انسانی این هنر در امنیت اطلاعات به  عنوان مرزنگای شناخته شد و تحولات آن در طول تاریخ را تاریخچه رمزنگاری گویند. با وجود اینکه این نوع رمزنگاری های باستانی امروزه به علت بوجود آمدن تکنولوژی‌های متفاوت کاربردی ندارد، اما داشتن اطلاعات سطحی درباره آن خالی از لطف نخواهد بود. با توجه به این که این شیوه‌های رمزنگاری عمومیت ندارند و امروزه کاربردی ندارند،در برخی مواقع کارآمد خواهند بود.

تاریخچه‌رمزنگاری

هنر رمزنگاری همراه با هنر نوشتن متولد شده است. با تکامل تمدن بشری انسانها درقبایل، گروه­ها و کشورها، برای منظم شدن با ایجاد سلسه مراتب، سازمان یافته شدند. این موضوع موجب ایجاد نگرش‌هایی مانند قدرت، نبرد، برتری و سیاست شد و این موارد موجب افزایش گرایش انسان­ها به نیاز طبیعی ارتباط امن با گیرنده انتخابی شد. پیدایش این نوع شیوه‌های ارتباط در نوع خود موجب تکامل مداوم رمزنگاری شد. ریشه‌های رمزنگاری در تمدن‌های مصری و رومی‌ یافت می‌شود.

 

قدیمی­‌ترین تکنیک رمزنگاری Hieroglyph

اولین شواهد رمزنگاری در متون هیرئوگلیف یافت شد. در حدود ۴۰۰۰ سال پیش مصری­‌ها با نوشتن پیام‌هایی حیرت انگیز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. در این متون کدهای رمزی وجود داشت، این کد رمز تنها توسط کاتبان مورد اعتماد پادشاهان برای انتقال پیام از طرف آن ها مورد استفاده بود. نمونه‌ای از این هیرئوگلیف‌ها در تصویر زیر قابل مشاهده است…

مقدمه ای برتاریخچه رمزنگاری /hieroglyphمتون هیرئوگلیف

سالها بعد حدود ۵۰۰-۶۰۰ سال پس از میلاد دانشمندان به استفاده از رمزهای بدون حرف روی آوردند که شامل تعویض الفبای پیام با دیگر الفباها با قوانینی مخفی بوده است. این قوانین کلیدی برای رمزگشایی پیام بود. اولین روش رمزنگاری رومی‌ به عنوان کلید رمزگذاری سزار شناخته می‌شود. این روش متکی به جابجایی حروف یک پیام توسط شماره توافق شده (سه انتخاب مشترک) بود، گیرنده این پیام حرف را با همان شماره تغییر می‌داده تا به پیام اصلی دست پیدا کند.

بطور مثال کلمه netran به صورت رمزگذاری شده به شکل qgwucq نمایش داده می‌‌شود،تنها گیرنده‌ای که کلید را دارد مفهوم متن را  درک خواهد کرد. این متن رمز شده از قانون سه انتخاب مشترک پیروی می‌کند.به این صورت که به جای هر حرف نوشته شده در حرف الفبا سه حرف به جلو می‌رویم و در جایگاه حرف مورد نظر می نویسیم.

استگانوگرافی

نهان­‌نگاری مشابه رمزنگاری است اما ابعاد دیگری از آن را در بر می‌گیرد. در این شیوه نه تنها محرمانه بودن اطلاعات مورد اهمیت بوده بلکه هدف آن پنهان کردن اطلاعات و مدارک مبنی بر وجود این اطلاعات بوده است. به طور مثال علامت گذاری‌های نامرئی در باستان برای این کار روی پوست تخم مرغ های پخته شده با قلم و آب لیمو نوشته می‌شد، تا تنها گیرنده پیام که از وجود آن مطلع است با شکستن پوسته تخم مرغ متن نوشته شده را مشاهده کند.

تکامل رمزنگاری

این روند تا پس از دوره رنسانس اروپا ادامه داشت و به سرعت در کشورهای مختلف اروپایی مانند پاپامنجر یا همان ایتالیای فعلی گسترش پیدا کرد. تکنیک‌های مختلفی برای شکستن رمزها در این دروه تجزیه، تحلیل و تحقیق شدند.

  • در قرن ۱۵ تکنیک‌های پیشرفته رمزنگاری مانند vigenere coding بوجود آمد که با جابجایی حروف با چند متغییر در پیام‌ها ارائه می‌شد .
  • پس از قرن نوزدهم، رمزنگاری از روش‌های ویژه برای رمزگذاری به هنر و علوم پیشرفته تر امنیت اطلاعات تکامل یافت.
  • در اوایل قرن بیستم، دستگاه‌های مکانیکی و الکترومکانیکی، مانند دستگاه روت انیگما، ابزار پیشرفته تر و کارآمد برای رمزگذاری اطلاعات را اختراع شد.
  • در طول دوره جنگ جهانی دوم، در رمزنگاری و رمزگشایی بیشتر از قوانین ریاضی مورد استفاده بوده است.

با پیشرفت‌­هایی که در این زمینه انجام می‌شود، سازمان‌های دولتی، واحد‌های نظامی‌ و  شرکت‌های بزرگ، از برنامه‌های رمزنگاری برای محافظت از اطلاعات مالی و فنی خود استفاده می کنند. در حال حاضر ورود کامپیوترها و اینترنت، رمزنگاری مؤثر را در دسترس عموم مردم قرارداده است.

علی حریرساز بازدید : 55 سه شنبه 01 مرداد 1398 نظرات (0)

برای خرید کابل شبکه ی مناسب برای استفاده در تجهیزات شبکه ، بسیاری از پارامتر‌ها را باید در نظر گرفت ، پارامترهایی نظیر سرعت کابل ، شرکت تولید کننده ، کیفیت ساخت ، نوع روکش ، محافظ کابل و … . بسیاری از کاربران تنها به در نظر گرفتن سرعت کابل اکتفا می کنند و دیگر موارد را نادیده می گیرند در حالی که یکی از مهم ترین پارامتر های خرید کابل شبکه برای شبکه های سازمانی و حساس ، شیلد و محافظ کابل است .

 

 

کابل های شبکه از نظر دسته بندی محافظ به 8 دسته تقسیم می شود که در این مقاله به طور کامل معرفی شده است . در این مقاله می خواهیم به بررسی دو کابل شبکه FTP و SFTP بپردازیم و تفاوت های این دو کابل شبکه و برتری های آن ها را توضیح دهیم .

 

کابل شبکه FTP

کابل شبکه اف تی پی همانطور که از حرف F در ابتدای آن مشخص است از شیلد فویلی بهره می برد که تنها به دور کابل کشیده شده است . وجود فویل در این کابل سبب می شود تا تداخلات الکترومغناطیسی کاهش پیدا کند و دیتاها با امنیت بیشتری در طول کابل منتقل شوند .

 

 

 

کابل شبکه SFTP

کابل شبکه SFTP که نام استاندارد آن S/FTP است دارای 4 محافظ فویلی است که به دور 4 زوج سیم مسی درون کابل شبکه کشیده شده است . هم چنین این کابل به دور خود یک محافظ بافته شده دارد . وجود فویل به دور هر یک از زوج سیم ها سبب می شود تا تداخل سیگنال بین زوج سیم ها به حداقل خود برسد ، هم چنین محافظ بافته شده در کنترل اختلالات الکترومغناطیسی به کمک شیلدهای فویلی می آید و اثرات مخرب آن ها را تا حد ممکن کاهش می دهد .

 

 

کابل FTP بهتر است یا SFTP ؟

در بالا توضیحاتی در مورد هر دو کابل داده شد ، حال این پرسش مطرح می شود که خرید کدام کابل برای شبکه ی ما مناسب است ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت اگر با هزینه ی کابل SFTP مشکلی نداشته باشید خرید این کابل توصیه می شود مخصوصا اگر کابل های شبکه ی شما در کنار سیم های برق قرار گرفته باشند . اما در صورتی که شبکه ی شما مقیاس کوچکی دارد و از حساسیت کمی برخوردار است می توانید از کابل های FTP که هزینه ی پایین تری دارد استفاده نمایید .

 

در ایران گزینه های زیادی برای خرید کابل شبکه FTP و SFTP وجود دارد و می توانید کابل شبکه مورد نظر خود را از یکی از برندهای بلدن ، لگراند و نگزنس به صورت آنلاین تهیه نمایید.

علی حریرساز بازدید : 56 دوشنبه 31 تیر 1398 نظرات (0)

کیستون چیست ؟

در زیر ساخت های شبکه تجهیزات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند که طراحی آن ها با هدف تسهیل ارتباطات در شبکه صورت گرفته است . یکی از این تجهیزات کیستون شبکه است که از یک سو به کابل شبکه متصل می گردد و از قسمت دیگر یک پورت مادگی ( RJ-45 و … ) در اختیار کاربران قرار می دهد . برای درک بهتر کارایی کیستون در شبکه می توان گفت که هر جا که نیاز باشد به کابل شبکه ی موجود در زیرساخت متصل شوید باید از کیستون استفاده کنید . در بسیاری از جاها از کیستون استفاده می شود از جمله داخل پچ پنل ، فیس پلیت های روی ترانکینگ ، باکس های روکار جهت نصب روی دیوار ، باکس های توکار و باکس های کف خواب .

 

شرکت AMP اولین برندی به شمار می رود که از مفهوم ماژول کیستون استفاده کرده است . این شرکت در سال 1979 از کیستون برای بهره گیری در کابل کشی های تلفن استفاده نمود . کیستون هایی که امروزه در شبکه ها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرند در سال 1995 به صورت رسمی به نام ((کیستون)) نامگذاری شدند .

 

بسیاری از کاربران تصور می کنند که کیستون ها فقط برای تلفن (RJ-11) و شبکه (RJ-45) مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که واژه ی کیستون به هر رابطی که از یک طرف به کابل و از طرف دیگر یک پورت مادگی داشته باشد گفته می شود . برای درک بهتر می توانید عکس زیر را مشاهده نمایید .

 

انواع کیستون شبکه

کیستون های شبکه به دو صورت دسته بندی می شوند :

1- بر اساس Category : کیستون های شبکه همانند کابل های شبکه به دسته بندی های Cat5e ، Cat6 ، Cat6a و … تقسیم می شوند . انتخاب کیستون باید بر اساس تجهیزات مورد استفاده در شبکه باشد برای مثال اگر در شبکه ی خود از کابل Cat6a استفاده می کنید نمی توانید از کیستون Cat5e بهره ببرید ، در صورت انجام این عمل کارایی و هزینه ی زیادی را از دست خواهید داد .

 

 2- بر اساس جنس : کیستون ها در 2 نوع فلزی ( SFTP و FTP ) و پلاستیکی طراحی و تولید می شوند . در صورتی که در شبکه ی خود ، کابل های برق از کنار کابل شبکه عبور کرده باشند نیاز است تا در شبکه سیستم ارتینگ بصورت صحیح برقرار گردد. در این حالت حتما باید از کیستونهای فلزی استفاده نمود تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون متصل شده تا مسیر عبور جریانات تا چاه ارت کامل شود .

تعداد صفحات : 27

درباره ما
Profile Pic
نت ران مرجع تخصصی مقالات آموزشی شبکه و فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 373
  • بازدید ماه : 1,067
  • بازدید سال : 14,179
  • بازدید کلی : 35,967