loading...

نت ران

امروزه یکی از موضوعات بااهمیت در کنار ارز دیجیتال ، کیف پول‌های ارز دیجیتال است؛ چرا که هر تریدری نیاز دارد تا دارایی‌های خود را در یک پلتفرم امن نگهداری کند. کیف پول اتمیک والت، یکی از آن د

علی حریرساز بازدید : 12 چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

امروزه یکی از موضوعات بااهمیت در کنار ارز دیجیتال ، کیف پول‌های ارز دیجیتال است؛ چرا که هر تریدری نیاز دارد تا دارایی‌های خود را در یک پلتفرم امن نگهداری کند. کیف پول اتمیک والت، یکی از آن دست، کیف پول‌هایی است که می‌توان گفت پرطرفدار، امن و بسیار کاربردی است. اگر علاقه دارید تا با این کیف پول آشنا شده و روش نصب آن را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه آرکاکوین باشید.

 معرفی کیف پول اتمیک والت

کیف پول اتمیک والت، در سال 2017 توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی Changelly، کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych) تاسیس شد. بیش از 300 کوین و توکن توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شود و همچنین قادر به ذخیره سازی بیش از 10 هزار رمز ارز مختلف است. اتمیک والت در کنار این که یک پلتفرم نگهداری دارایی است، یک صرافی غیر متمرکز با رمز ارز اختصاصی نیز است. رمز ارز این کیف پول، با نام Atomic Wallet Coin و نماد AWC، در صد هزار توکن عرضه شده است.

برای نصب اپلیکیشن Atomic Wallet در نسخه‌های مختلف ویندوز، IOS، مک، لینوکس و اندروید، می‌توانید از فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی یا از طریق سایت اتمیک استفاده کنید. البته، نکته‌ای که در مورد نصب این اپلیکیشن مهم است، نسخه‌های جعلی آن در گوگل پلی استور و فروشگاه‌های دیگر است. به این صورت که هکرها با دور زدن قوانین گوگل و وارد کردن یک بدافزار در فروشگاه، کیف پول شما را هک کرده و دارایی‌تان را به سرقت می‌برند. پیشنهاد ما برای شما، نصب این نرم‌افزار از طریق سایت رسمی اتمیک والت atomicwallet.io است.

کیف پول اتمیک والت از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در این مورد می‌توان گفت، این کیف پول اتمیک از بیش‌تر ارزهای دیجیتال، به‌خصوص ارزهایی که روی سه بلاکچین اتریوم، سولانا و بایننس کوین ساخته شده، پشتیبانی می‌کند. همچنین از توکن‌های که برپایه‌ی استاندارد ERC20 اتریوم باشند نیز پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که فقط تعدادی از این ارزها توانایی ترید دارند و بقیه فقط می‌توانند، ذخیره شوند. در ادامه شما با برخی از ارزهایی که می‌توان در این کیف پول ذخیره کرد، آشنا خواهید شد:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • سولانا (SOL)
  • لایت کوین (LTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • ریپل (XRP)
  • کاردانو (ADA)
  • ترون (TRX)
  • دش (DASH)
  • دوج کوین (DOGE)

آیا کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet) امن است؟

اولین نکته در امنیت کیف پول ارز دیجیتال اتمیک والت، غیر متمرکز بودن آن است. با این روش، شما بدون هیچ‌گونه احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی است. این کیف پول، جزو کیف پول‌های گرم به‌ حساب می‌آید، در نتیجه این پلتفرم به اینترنت دسترسی دارد. البته این کیف پول و تمام کیف پول‌های گرم، بیشتر مناسب دارایی‌های کوچک است و پیشنهاد می‌شود، برای دارایی‌های بزرگ از ولت‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. ویژگی غیر متمرکز بودن این کیف پول، سبب ثبت نشدن اطلاعاتی شما در سرور و دسترسی نداشتن اتمیک به کلیدهای خصوصی شما باشد. در واقع کلیدهای خصوصی شما بر روی حافظه دستگاه‌تان ذخیره می‌شود نه در نرم‌افزار.

یکی دیگر از ویژگی‌های اتمیک ولت، استفاده از هر دو الگوریتم AES و TLS به منظور رمزگذاری تراکنش‌ها است. با استفاده از این روش، می‌توانید مطمئن باشید که کسی به تراکنش‌های شما دسترسی نداشته و اطلاعات شما ثبت و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در Atomic Wallet به آسانی می‌توانید، ثبت‌نام کنید که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، اما نکته مهم این نرم‌افزار، 12 کلمه بازیابی دارایی‌تان است. اگر زمانی موبایل یا لپ‌تاپ شما به سرقت رفته باشد، می‌توانید با استفاده از این 12 کلمه، به دارایی خود دسترسی داشته باشید. فراموشی این رمز و غیر متمرکز بودن والت، سبب می‌شود در هنگام مشکلی همچون سرقت، هیچگونه دسترسی به دارایی نداشته و متحمل ضرر زیادی شوید. پس این رمز را مثل تمام دارایی‌های باارزش‌تان، در یک مکان مطمئن نگهداری کنید و از ضرر جلوگیری کنید.

مزایا و معایب اتمیک والت

در این مرحله از مقاله، قصد داریم تا شما را با مزیت‌ها و معایب اتمیک ولت، به منظور یک انتخاب مناسب آشنا کنیم:

مزایای کیف پول اتمیک

  1. رابط کاربری آسان: رابط کاربری اتمیک از نظر ظاهری مانند کیف پول اکسودوس زیبا و کاربرپسند است.
  2. چند پلتفرمی: این ویژگی، به شما امکان استفاده در هر کجا و در هر زمان از کیف پول را می‌دهد.
  3. صرافی داخلی: اتمیک ولت به منظور جذب کاربر، تلاش کرده تا با استفاده از دو سرویس Changelly و ShapeShift، به کاربران امکان تبادل و تبدیل رمز ارزهای خود به رمز ارزهای دیگر را بدهد. پشتیبانی از 100 ارز با این هدف، از دیگر ویژگی‌های این کیف پول است.

معایب کیف پول اتمیک

  1. عدم پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری: کیف پول سخت‌افزاری دارای امنیت بالایی است، به همین دلیل، نمی‌توان گفت اتمیک ولت امنیت هم‌ترازی با این نوع کیف پول دارد.
  2. کارمزد بالا: اتمیک 2 درصد از مبلغ را به‌عنوان کارمزد و یک حداقل 10 دلاری را برای برای هر تراکنش کم می‌کند. شاید این کارمزد برای تریدرهای حرفه‌ای چیزی نباشد، اما برای مبتدی‌ها و کسانی که مدتی است در این حوزه مشغول هستند، زیاد و باعث اعتراض آنها شده است.

مقایسه کیف پول اتمیک والت و تراست والت

در این قسمت به جهت یک دید کلی، ویژگی‌های هر دو کیف پول را در یک جدول برای شما آماده کرده‌ایم. با آرکاکوین همراه باشید.

نام / ویژگی محبوبیت تعداد توکن استیک کارمزد امنیت سیستم عامل صرافی داخلی و غیر متمرکز پشتیبانی رابط کاربری
اتمیک ولت × × × × × × هردو
تراست ولت × × × × داخلی × ×

آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن اتمیک والت (Atomic Wallet)

در این بخش تلاش کرده‌ایم تا نحوه دانلود و نصب کیف پول اتمیک ولت را در موبایل و دسکتاپ آموزش دهیم.

آموزش نصب کیف پول اتمیک والت در موبایل

ابتدا برای دانلود این اپلیکیشن، می‌توانید از سایت رسمی اتمیک یا از اپ استور و گوگل‌پلی استفاده کنید.

پس از آن اگر قصد بازیابی دارایی و یا ولت قدیمی خود را دارید می‌توانید از گزینه Restore from Backup استفاده کنید. اگر به تازگی قصد نصب ان را دارید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Create New Wallet این کار را انجام بدهید.

ساخت ولت اتمیک

در ادامه شما با صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد. در این بخش باید یک رمز عبور قوی برای وارد شدن به نرم‌افزار، تعیین کنید.

اتمیک ولت | کیف پول اتمیک

در این صفحه شما رمز عبور 12 کلمه‌ای‌تان دریافت می‌کنید. پییشنهاد می‌شود برای داشتن این رمز عبور مهم، آن را بر روی یک یا چند برگه چاپی بنویسید، تا از فراموش یا گم شدن آن جلوگیری کنید. در این مرحله کار شما تمام شده و می‌توانید از از کیف پول استفاده کنید.

اتمیک ولت | کیف پول اتمیک

Seed Phrase یا بازیابی کیف پول

اگر دارای یک ولت قدیمی هستید، می‌توانید در همان بخش اول دکمه Restore from Backup بزنید و با وارد کردن 12 کلمه رمز عبور و سپس کلیک بر روی دکمه Restore به دارایی خود دسترسی پیدا کنید.

ارسال و دریافت ارز در کیف پول اتمیک ولت

برای این کار کافی است گزینه Wallet را انتخاب کرده و توکن مورد نظر خود را پیدا کنید. برای راحتی، می‌توانید گزینه جستجو در بخش بالا را انتخاب کنید.

اتمیک ولت | کیف پول اتمیک

برای مثال در صفحه ارز دیجیتال بیت کوین، دو گزینه Send و Receive دیده می‌شود با انتخاب Send دارایی خود را ارسال می‌کنید و انتخاب Receive جهت دریافت ارز مورد نظر است.

گزینه Swap برای تبدیل ارزهای دیجیتال

اگر قصد دارید تا ارز خود را تبدیل به ارز دیگر کنید، کافی است در منوی پایین و در بخش Swap، ارزهای دلخواه خود را با مقدار مورد نظر، تبدیل به ارز دیگر کنید.

اتمیک ولت | کیف پول اتمیک

استیک رمز ارزها در Atomic Wallet

به طور خلاصه، فرایند استیکینگ ارز دیجیتال به فرایندی گفته می‌شود که در آن شما ارز خود را در یک مکان مانند صرافی نگهداری می‌کنید و به ازای آن سود دریافت می‌کنید. دریافت سود شما به علت کمک به پایداری شبکه و یک جایگزین مناسب برای روند پرهزینه استخراج (ماینینگ) است.

اگر می‌خواهید از این ویژگی استفاه کنید، لازم است در منو، گزینه Staking را پیدا و وارد آن بخش شوید. یکی از مشکلات اتمیک ولت، پشتیبنی نکردن از فرایند Stake در تمام توکن‌ها است.

اتمیک ولت | کیف پول اتمیک

آموزش نصب کیف پول اتمیک والت در دسکتاپ

همانطور که در بخش مزایای اپلیکیشن اشاره شد، ویژگی چند پلتفرمی اتمیک ولت، سبب آسانی در استفاده و در نتیجه جذب کاربر شده است. نصب این کیف پول در دسکتاپ تقریبا شبیه به نسخه موبایل است و نیاز چندانی به توضیحات نیست، به همین دلیل تنها نحوه نصب را برای شما بازگو خواهیم کرد.

ایجاد کیف پول

هنگامی که نسخه رسمی اتمیک را دانلود کنید، پس از باز کردن نرم‌افزار، با صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد. همانند نسخه موبایل اگر والت قدیمی دارید، گزینه Restore From BackUp را کلیک کرده و فرایند دسترسی را تکمیل کنید و اگر قصد ساخت کیف پول جدید را دارید، با انتخاب گزینه Create Wallet، پسوورد خود را ساخته، رمز 12 کلمه‌ای را دریافت کرده و وارد صفحه اصلی خود بشوید.

سخن پایانی

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet) یک کیف پول متناسب با نیاز تریدرها و یک صرافی برای راحتی در زمینه ترید و تبدیل ارزهای متنوع و معروف برای کاربران است. امروزه کیف پول‌های زیادی متناسب با نیازهای متفاوت در حال استفاده است اما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین و امن‌ترین آن را برای شما بازگو کنیم. در انتها بسیار خرسندیم که با ما همراه بودید و امیدواریم که این مقاله از تیم آرکاکوین، توانسته باشد، به سوالات و نیازهای شما پاسخ دهد. اگر سوالی بودن پاسخ مانده است، آماده‌ایم تا شما را در بخش کامنت‌ها یاری کنیم.

تیم آرکاکوین یک تیم متخصص در زمینه سیگنال‌دهی ارزهای دیجیتال است، اگر تمایل دارید، می‌توانید با عضویت در کانال‌های VIP، از سیگنال‌های ما استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نت ران مرجع تخصصی مقالات آموزشی شبکه و فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 365
  • بازدید ماه : 1,059
  • بازدید سال : 14,171
  • بازدید کلی : 35,959