loading...

نت ران

علی حریرساز بازدید : 56 یکشنبه 30 تیر 1398 نظرات (0)

در این مطب می‌خواهیم به بررسی مشکلات رایج در زمان تنظیم اشتراک‌گذاری peer to peer فایل در شبکه‌ مایکروسافت ویندوز بپردازیم. اگر می‌خواهید مشکلات اشتراک‌گذاری فایل در ویندوز را حل کنید، این مراحل را دنبال و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. بخش‌های نام برده در این مطلب برای شبکه‌هایی که از نسخه‌ها یا انواع مختلفی از ویندوز استفاده می‌کنند، بسیار مهم هستند.

 

1- در نام‌گذاری هر یک از کامپیوترها دقت کنید

در شبکه‌های کامپیوتری، تمامی کامپیوترها باید اسامی منحصربه‌فردی داشته باشند. مطمئن شوید که این اسامی منحصربه‌فرد هستند و از توصیه‌های مایکروسافت برای نام‌گذاری پیروی می‌کنند. به عنوان مثال سعی کنید در اسامی کامپیوترها از فاصله استفاده نکنید، زیرا ویندوز ۹۸ و دیگر نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز نمی‌توانند فایل‌های کامپیوترهایی که در اسم آن‌ها از فاصله استفاده شده است را به اشتراک بگذارند. طول اسامی، بزرگی یا کوچکی آن‌ها و استفاده از کاراکترهای ویژه نیز از دیگر مواردی هستند که باید آن‌ها را لحاظ کنید.

 

 2-مطمئن شوید که file and printer sharing نصب شده باشد

File and Printer Sharing for Microsoft سرویسی برای شبکه در ویندوز می‌باشد. این سرویس حتماً باید در یکی از network adaptor ها نصب شده باشد تا کامپیوترها بتوانند در به اشتراک‌گذاری فایل‌ها شرکت کنند. برای اینکه مطمئن شوید، بر روی properties آداپتور خود کلیک کنید و اول مطمئن شوید که این سرویس در فهرست سرویس‌ها وجود دارد و دوم این‌که گزینه‌ی کناری این سرویس بر روی on باشد.

 

3-برای نام‌گذاری ورک گروپ یا دامین دقت کنید

هر یک از کامپیوترهای ویندوز متعلق به ورک گروپ و یا متعلق به یک دامنه هستند. شبکه‌های خانگی و دیگر شبکه‌های lan کوچک از ورک گروپ ها بهره می‌برند. در حالی که شبکه‌های تجاری بزرگ‌تر از دامین استفاده می‌کنند. ابتدا مطمئن شوید که اسامی ورک گروپ های تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه‌ی lan با یکدیگر همسان باشند. با وجود اینکه به اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان کامپیوترهایی که به چندین ورک گروپ متعلق هستند امکان‌پذیر است اما این کار سخت‌تر بوده و امکان خطا را افزایش می‌دهد. به طور مشابه در شبکه‌سازی دامین مطمئن شوید که هر یک از کامپیوترها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که بتوانند به دامنه‌ با اسم صحیح بپیوندند.

 

 

4- برای هر کامپیوتر TCP/IP را نصب کنید

در پیاده‌سازی شبکه‌ی LAN در ویندوز، بهترین پروتکل شبکه TCP/IP است. در برخی از شرایط می‌توان از پروتکل‌های جایگزین مثل NetBEUI یا IPX/SPX استفاده کرد تا بتوان به صورت ساده فایل‌ها را به اشتراک گذاشت. اما این پروتکل‌ها معمولاً قابلیتی فراتر از TCP/IP فراهم نمی‌کنند. حضور آن‌ها حتی ممکن است باعث بروز مشکلات فنی برای شبکه شود. اکیداً توصیه می‌شود تا TCP/IP را بر روی تمامی کامپیوترها نصب کنید و در اولین فرصت NetBEUI و IPX/SPX را پاک کنید.

 

5-به صورت موقت یا دائم فایروال را غیرفعال کنید

فایروال مربوط به اتصالات اینترنتی در ویندوز XP، اشتراک‌گذاری peer to peer فایل را متوقف می‌کند. در تمامی کامپیوترهایی که ویندوز XP بر روی آن‌ها نصب شده و در اشتراک‌گذاری فایل می‌خواهند شرکت کنند باید فایروال حتماً خاموش باشد. نرم‌افزارهای فایروال متفرقه نیز ممکن است در این کار خلل ایجاد کنند. به عنوان بخشی از فرآیند رفع اشکال به اشتراک‌گذاری فایل، تمامی فایروال‌های خود را غیرفعال کنید.

 

6-تنظیم صحیح IP و استفاده از subnet

در شبکه‌های خانگی و شبکه‌های محلی دیگری که تنها یک روتر یا درگاه کامپیوتری دارند، تمامی کامپیوترها باید در یک ساب نت و با آی پی اختصاصی کار کنند. اول از همه مطمئن شوید که network mask که (به آن subnet mask نیز گفته می‌شود)، در تمامی کامپیوترها یکسان باشد. Network mask 255.255.255.0 معمولاً برای شبکه‌های خانگی جواب می‌دهد، پس از این کار مطمئن شوید که هر یک از کامپیوترها یک آی پی منحصربه‌فرد دارند. هم network mask و هم آی پی را می‌توانید در پیکربندی شبکه‌ی TCP/IP پیدا کنید.

 

7-مطمئن شوید که Share شبکه به درستی تعریف شده باشد

 نکته مهم دیگر برای آن‌که بتوانید فایلی را در یک شبکه‌ی ویندوز به اشتراک بگذارید، باید عملیات Share را به درستی تعریف و تنظیم کرده باشید. تعیین درست سطح دسترسی در File Sharing و همچنین در تب Security فایل ها و یا فولدرها مهم هستند. Share هایی که اسم آن‌ها با علامت دلار ($) تمام می‌شود، در فهرست پوشه‌های مشترک نمایش داده نمی‌شوند. هرچند که همچنان قابل دسترس هستند، پس مطمئن شوید که در شبکه به درستی تعریف شده‌اند و از توصیه‌های مایکروسافت برای نام‌گذاری پیروی می‌کنند.

منبع : رایکانت

علی حریرساز بازدید : 56 شنبه 29 تیر 1398 نظرات (0)

انتخاب یک کابل شبکه ی مناسب می تواند تاثیر به سزایی در سرعت شبکه داشته باشد . بسیاری از کاربران با استفاده از کابل شبکه مودم خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل می کنند اما اکثریت تفاوت های میان کابل شبکه Cat5 و Cat6 را نمی دانند . در این مقاله به بررسی دقیق مشخصات کابل شبکه Cat5 و کابل شبکه Cat6 می پردازیم :

 

 

کابل شبکه Cat5 چیست ؟

برای مدت زیادی از کابل شبکه Cat5 به منظور اتصال به اینترنت استفاده می شد . این کابل از 4 زوج سیم مسی تشکیل شده است که با توجه به نوع محافظت آن می تواند از نوع بدون شیلد (UTP) یا شیلددار (STP) باشد .  4 زوج سیم کابل Cat5 نسبت به مدل قبلی خود از پیچ و تاب بیشتری برخوردارند به همین دلیل هم این کابل توانایی پشتیبانی از سرعت 100 مگابیتی نسبت به سرعت 16 مگابیتی Cat4 را دارد .

 

کابل Cat5 فرکانسی برابر با 100 مگاهرتز و حداکثر طولی برابر با 100 متر دارد . این کابل با توجه به سرعت 10/100 مناسب استفاده های خانگی مانند اتصال مودم به کامپیوتر و یا لپ تاپ است .

 

کابل شبکه Cat6 چیست ؟

گسترش و رشد شبکه ها و نیاز به سرعت بیشتر سبب شد تا کابل Cat6 با مشخصات جدید معرفی شود . پهنای باند این کابل در مقایسه با مدل قبلی به یبش از 10 برابر افزایش یافت و از 1 گیگابیت به 10 گیگابیت رسید که افزایش قابل توجهی به شمار می رفت . کابل Cat6 هم مشابه روال کابل های پیش از خود ، از زوج سیم های تاب خورده ی بیشتری نسبت به مدل های قبل بهره می برد . پیچ و تاب بیشتر زوج سیم ها این امکان را فراهم می آورد که تا حد ممکن از اختلالات الکترومغناطیسی جلوگیری شود . یکی دیگر از تفاوت های کابل شبکه Cat6 و Cat5 به فرکانس آنها باز میگردد ، کابل Cat6 از فرکانس 250 مگاهرتزی نسبت به فرکانس 100 مگاهرتزی Cat5 برخوردار است .

 

از نظر ظاهری کابل Cat6 به صورت عمومی ضخیم تر از کابل Cat5 است که البته این در صورتی است که شما اقدام به خرید کابل اصل کرده باشید .

 

کدام کابل برای شما مناسب است ؟

نوع کابل انتخابی بستگی به نیاز های شبکه و نحوه ی استفاده ی شما دارد ، قطعا در کسب و کارهای بزرگ ، سازمان ها و شبکه هایی که انتقال صحیح دیتا بدون کمترین آسیب برایشان در اولویت است استفاده از کابل شبکه ی Cat6 به دلیل پهنای باند بالاتر و اختلالات الکترومغناطیسی کمتر توصیه می شود . هم چنین اگر در شبکه ی خود از VoIP بهره می برید یا داده ی های تصویری زیادی در شبکه جابجا می شود توصیه می شود اقدام به خرید کابل Cat6 کنید .

 

در صورتی که شبکه ی شما کوچک است و انتقال سریع اطلاعات برایتان در اولویت نیست می توانید از کابل Cat5 بهره ببرید . برای استفاده های خانگی نظیر اتصال مودم به دستگاه ها هم نیازی به خرید کابل پرسرعتی مثل Cat6 نیست و کابل Cat5 به راحتی پاسخگوی نیاز شما است .

منبع : نت ران

علی حریرساز بازدید : 46 شنبه 29 تیر 1398 نظرات (0)

کابل شبکه یا کابل LAN محموعه‌ای از زوج سیم‌های به هم تابیده شده است که برای انتقال اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود. برندهای مختلفی در سراسر دنیا تجهیزات شبکه تولید می‌کنند و تنوع قابل قبولی در بازار وجود دارد. این تنوع قیمت بیشتر مربوط به دسته‌بندی کابل‌ها می‌شود. مثلا کابل x از تولیدات شرکت y ، متعلق به دسته 6 می‌باشد پس می‌گویم کابل x از خانواده کابل شبکه Cat6 است. در این پست 7 برند برتر کابل شبکه را معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام می‌دهیم. این مقاله ترکیبی از اطلاعات منتشر شده شرکت‌ها و تجربیات تیم نت ران به عنوان یک سایت تخصصی شبکه است.

 

1 – پریسمیان

پریسمیان بهترین تولید کننده کابل شبکه است

 

Prysmian یک شرکت چندملیتی ایتالیایی است که در سال 1879 تاسیس شد و دفتر اصلی آن در شهر میلان قرار دارد. تمرکز اصلی شرکت روی کابل است و در معرفی 7 برند برتر کابل شبکه بدون شک اولین جایگاه را به خود اختصاص می‌دهد. پریسمیان در 50 کشور دنیا شعبه داشته و تا سال 2016 نزدیک به 30.000 نیرو داشته که نسبت به 5 سال قبل این آمار تقریبا 2 برابر شده است.

 

2 – لگراند

لگراند یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت برق و الکترونیک است. این شرکت فرانسوی در سال 1865 کارش را شروع کرد و امروز در سال 2019 نزدیک به 40.000 نفر نیروی انسانی دارد. تعداد محصولات لگراند و تنوع این محصولات بسیار زیاد است. تجهیزات شبکه این شرکت در دنیا به طور گسترده استفاده می‌شود. تجهیزاتی پسیوی مثل کیستون، پچ کورد، پچ پنل و غیره. لگراند در کابل شبکه هم گل کاشته و یکی از بهترین‌هاست. اگر دوست دارید درباره شرکت لگراند بیشتر بدانید، مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه لگراند (Legrand) فرانسه را بخوانید.

 

3 – نگزنس

نگزنس یکی از 7 برند برتر کابل شبکه در دنیاست

 

یک شرکت فرانسوی دیگر. در واقع فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال هستند. نگزنس شرکت ریشه‌داری است که در سال 1897 در لیون فرانسه شروع به کار کرد و امروز نزدیک به 26.000 نفر کارمند در آن مشغول به کار هستند. امکان ندارد از کابل شبکه صحبت شده و اسمی از کابل شبکه نگزنسبه میان نیاید. این شرکت انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری تولید می‌کند که در جاهای حساسی مثل زیرساخت‌های IT یا صنعتی استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر درباره شرکت نگزنس بدانید مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس (Nexans) فرانسه را مطالعه بفرمایید.

 

4 – بلدن

بلدن جزء 7 برند برتر کابل شبکه در جهان است

 

این‌بار نوبت آمریکایی‌هاست که خودی نشان دهند. شرکت بلدن در سال 1902 توسط Joseph Belden برای ورود به حوزه الکترونیک ایجاد شد. این شرکت با شعار “Sending All The Right Signal” کار خود را ادامه می‌دهد. یعنی تمام سیگنال‌ها را درست می‌فرسیتم. بلدن در سال 2014 نزدیک به 8.100 نفر نیرو داشته که احتمالا این روزها بیشتر هم شده باشد. کابل شبکه بلدن اگر اصل باشد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران است.

 

5 – اشنایدر

اشنایدر الکتریک یکی از بهترین تولیدکننده های کابل شبکه در دنیاست

 

امکان ندارد که اشنایدر جزء 7 برند برتر کابل شبکه دنبا قرار نگیرد. شاید شنیدن نام اشنایدر شما را به شک بیاندازد که طرف حسابتان یک شرکت آلمانی است، اما اشنایدر در اصل فرانسوی بوده و در سال 1836 فعالیت خود را آغاز کرده است. نزدیک به 200 سال سابقه، اعتماد خوبی در خریداران ایجاد می‌کند. نه تنها کابل شبکه اشنایدر بسیار با کیفیت است، بلکه سایر تجهیزات شبکه این شرکت مثل پچ کورد، ترانکینگ و غیره نیز جزء محصولات رده بالای بازار به حساب می‌آیند.

 

6 – زیمنس

زیمنس جزء 7 برند برتر کابل شبکه در جهان است

 

زیمنس در سال 1847 توسط ارنست زیمنس ایجاد شد. 4 گروه اصلی برای محصولات این شرکت مشخص شده که عبارتند از: انرژی، پزشکی، صنعت و زیرساخت شهری. در سال 2018 آمار کارکنان این شرکت به 380.000 نفر رسید که عدد بسیار قابل توجهی است. در سال 1391 ایران مقداری تجهیزات هسته‌ای از شرکت زیمنس خرید که در هنگام نصب متوجه شدند مواد منفجره داخل آن کار گذاشته شده است. البته زیمنس منکر این ماجرا شد و گفت که اصلا تجهیزاتی به ایران ارسال نکرده است.

 

کابل شبکه یکی از کوچکترین تولیدات شرکت آلمانی زیمنس است. تنوع محصولات آن‌ها به قدری بالاست که اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم همه را یک جا لیست کنیم. زیمنس در ساخت لوازم خانگی، انواع قطارها، سیستم‌های روشنایی، تجهیزات برقی، سیستم‌های اعلام حریق، اتوماسیون صنعتی و غیره قعالیت دارد.

 

7 – دی لینک

d link آخرین گزینه در لیست ما در بهترین تولیدکننده های کابل شبکه است

 

D link یک شرکت تایوانی تولید کننده تجهیزات شبکه است که نسبت به سایر رقبای خود بسیار جوان‌تر محسوب می‌شود. آن‌ها در سال 1994 فعالیت خود را با نام داتکس شروع کردند و بعدها این اسم را به دی لینک تغییر دادند. تعداد نیروی انسانی آن‌ها در سال 2015 نزدیک به 3.000 نفر برآورد شد. تجهیزات اکتیو دی لینک مثل مودم، روتر، اکسس پوینت دی لینک و … در دنیا و ایران بسیار محبوب هستند. مخصوصا مودم‌هایی که این شرکت تولید می‌کند. بعد از 6 برند بالا که مطرح کردیم، دی لینک لیاقت گرفتن رتبه هفتم را بین 7 برند برتر کابل شبکه دنیا دارد.

علی حریرساز بازدید : 56 پنجشنبه 27 تیر 1398 نظرات (0)

رک شبکه چیست؟

یک شبکه محلی یا LAN از تجهیزات شبکه گوناگونی چون سوییچ ، روتر، سرور، پچ پنل، کابل های شبکه، مودم و … تشکیل شده است. تمام این تجهیزات در رک شبکه قرار می‌گیرند و همگی در یک مکان نگه داری می‌شوند. تجهیزات شبکه از اندازه استانداردی برخوردار هستند تا بتوانند درون رک شبکه (که آن هم از این استاندارد ها پیروی می‌کند) قرار گیرند.
  

عرض یک رک (و تجهیزات شبکه استاندارد) معمولاً 19 اینچ است و به گونه ای ساخته شده‌اند که بتوانند تجهیزات با سایز استاندارد را در خود جای دهند. البته این بدان معنا نیست که تجهیزات با سایزهای دیگر نمی‌توانند درون رک قرار گیرند، بلکه برای قرار دادن آن‌ها نیز راه‌حل هایی پیش بینی شده است. همچنین تجهیزات شبکه دارای ارتفاع‌های استانداردی هستند که به آن‌ها یونیت Unit گفته می‌شود. هر یونیت برابر 1.7 اینچ یا 4.4 سانتی متر است.

1 یونیت = 1.7 اینچ = 4.4 سانتی‌متر

بنابراین به طور مثال یک سوییچ 2 یونیت ارتفاعی برابر 8.8 سانتی‌متر دارد. با دانستن مجموع ارتفاع های تجهیزات شبکه‌ای که می‌خواهیم درون رک قرار گیرند، می‌توانیم ارتفاع مورد نیاز رک شبکه را با واحد یونیت انتخاب کنیم.

عمق رک شبکه هم از دیگر ملاک های انتخاب رک است که دو عمق 45 و 60 سانتی متر از محبوب ترین سایز ها به شمار می‌آیند. در صورتی که نیاز به فضای بیشتری داشته باشید می‌توانید رک شبکه ای با عمق 80 و حتی عمق 100 سانتی متر را نیز خریداری نمایید.

 

اهمیت رک شبکه: چرا به رک شبکه نیاز داریم؟

رک شبکه یک عضو حیاتی و مهم در انواع شبکه ها (از خانگی گرفته تا شبکه های حرفه‌ای) و سیستم های کابل کشی سازمان یافته است.
رک شبکه به منظور نگه‌داری از تجهیزات شبکه به گونه‌ای ایمن، بهینه و منظم استفاده می‌شود.
بدون استفاده از رک و پچ پنل کابل کشی یک شبکه ممکن است به فاجعه ای تمام عیار ختم شود.
در صورت نگه‌داری تجهیزات در رک شبکه، فضای کمتری اشغال می‌شود که این امر در اداره ها و سازمان ها امر مهمی محسوب می‌شود.
رک شبکه باعث حفاظت فیزیکی و افزایش امنیت تجهیزات شبکه می‌شود، از سرقت آن‌ها جلوگیری کرده و دسترسی افراد متفرقه را به تجهیزات شبکه محدود می‌کند.
رک شبکه باعث افزایش طول عمر تجهیزات شبکه می‌شوند و آن‌ها را از تغییرات دما، رطوبت، فشار و ضربه حفظ می‌کند.
با استفاده از فن می‌توان هوای اطراف تجهیزات شبکه را به خوبی تهویه کرده و آن‌ها را خنک کرد.
انواع رک شبکه:

رک دیواری:

 
رک دیواری بیشتر در شبکه های خانگی یا در بخش های مختلف یک شبکه بزرگ به کار گرفته می‌شوند. از ویژگی های این نوع رک می‌توان موارد زیر را نام برد:

دارای سایزهای 65 یونیت، یونیت، 9 یونیت، 12 یونیت و 15 یونیت
درب رک دیواری می‌تواند شیشه ای، شیشه ای با زوار فلزی و یا شیشه ای با فریم فلزی باشد.
عمق رک های دیواری معمولاً 30، 40، 45 یا 60 سانتی‌متر است.
جنس بدنه این رک ها از استیل یا آلومینیوم است.
برخی از رک های دیواری دارای درهای جانبی هستند تا امکان دسترسی به تجهیزات شبکه آسان تر شود.
امکان نصب فن به منظور خنک‌سازی تجهیزات

رک های ایستاده:

 
رک ایستاده در دیتاسنترها یا شبکه هایی استفاده می‌شود که تعداد تجهیزات شبکه و حجم کابل کشی آن‌ها زیاد است. این رک ها با استفاده از چرخ بر روی زمین قرار می گیرند و معمولاً در همه طرف دارای درب هستند.

دارای سایزهای 24 یونیت، 30 یونیت، 36 یونیت، 42 یونیت، 45 یونیت و …
قابلیت جابجایی و چرخش 180 درجه با استفاده از چرخ ها
دارای درب جلوی شیشه ای و درب های جانبی (و گاهی درب پشتی)
امکان تحمل وزن زیاد تجهیزات شبکه
دارای عمق های 60 سانتی‌متر،80 سانتی‌متر، 100 سانتی‌متر و …
امکان نصب 1 تا 4 فن به منظور خنک سازی
امکان نصب پاور ماژول با پورت های زیاد
رک شبکه چیست ؟ - رک ایستاده

متعلقات رک شبکه:

 
یکی از مزایای رک، ماژولار بودن آن است و می‌توان بر حسب نیاز متعلقات گوناگونی را به آن افزود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. از جمله این متعلقات می‌توان به کیس رکمونت، سینی متحرک و ثابت، یونیت فن، پاور ماژول و … اشاره کرد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کیس رکمونت:
کیس رکمونت مانند کیس های معمولی است با این تفاوت که می‌توان آن‌ها در رک (ایستاده) نصب کرد. از کیس رکمونت به منظور ساخت سرورهای اختصاصی قابل نصب در رک استفاده می‌شود. این کیس ها در سایز های 3 یا 4 یونیت و با پاورهای تا 400 وات عرضه می‌شوند و می‌توانند انعطاف پذیری شبکه را افزایش دهند.

فن رک:
در رک مکان هایی (روی سقف و کناره آن) برای نصب فن وجود دارد که می‌توان 1 تا 4 فن را بر روی آن‌ها نصب کرد. علاوه بر آن می‌توان از یونیت های فن برای افزودن تعداد بیشتری فن برای خنک‌سازی بهتر فضای رک استفاده کرد. هر یونیت فن (Fan Housing Unit) دارای 2، 4 یا 6 فن است که با ولتاژ 220 ولت کار می‌کنند.

بلانک پنل:
بلانک پنل برای پوشش فضای خالی رک استفاده می‌شود تا خطر آسیب رسیدن به تجهیزات رک کاسته شود. از دیگر کابردهای بلانک پنل جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس شبکه است و جهت ایمنی بیشتر رک نصب می‌شود.

پاور ماژول:
رک های شبکه معمولاً شامل تعداد زیادی تجهیزات هستند که به انرژی الکتریسیته نیاز دارند. متصل کردن این تجهیزات به برق از بیرون رک کاری دشوار، غیر منطقی و پر هزینه است. به همین دلیل پاور ماژول ها درون رک قرار می‌گیرند تا همه تجهیزات درون رک به وسیله آن انرژی خود را تأمین کنند؛ به این ترتیب تنها یک کابل برق از رک خارج می‌شود.

سینی رک:
سینی رک به منظور قرار دادن تجهیزات مختلف بر روی آن‌ها و افزودن طبقات در رک نصب می‌شود. سینی یا طبقه رک در دو نوع ثابت و متحرک تولید می‌شود که می‌توانند یک یا دو یونیت را اشغال کنند.

از سایر متعلقات رک می‌توان به لایت پنل، LCD پنل، قفل ریتالی، چرخ رک و … اشاره کرد.

شرکت های سازنده رک:
برای خرید رک در ایران گزینه های زیادی پیش رو است و شرکت های زیادی اقدام به تولید آن می‌کنند. تمامی رک های موجود در بازار، در داخل کشور تولید می‌شود و هیچ گونه وارداتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. البته این بدین معنا نیست که رک های تولید داخل از کیفیت پایینی برخوردارند، شرکت های ایرانی در رقابت با هم توانسته اند محصولات خوبی را طراحی و تولید کنند.

رک HPA، رک HPI، پایا سیستم و متا الکترونیک از جمله تولیدکنندگان رک هستند که برای خرید محصولات آن‌ها می‌توانید از طریق فروشگاه نت ران اقدام نمایید.
علی حریرساز بازدید : 48 پنجشنبه 27 تیر 1398 نظرات (0)

تقویت سیگنال وایرلس

یک سیگنال ضعیف وای فای، سبک زندگی آنلاین شما را پیچیده می کند، اما راه های متعددی برای تقویت سیگنال وای فای جهت بهبود بهره وری و لذت از اینترنت وجود دارد.

بسیاری از مردم، برای مثال، دوست دارند برد وایفای را در ماه های گرم به محیط های بیرونی گسترش دهند تا از آن در محیط بیرون منزل لذت ببرند. برای برخی دیگر از افراد ممکن است سرعت اینترنت داخل منزل کلافه کننده باشد، ممکن است یک اتاق به خصوص در نقطه کور وایرلس باشد. اگر این موارد برای شما آشنا است، ترکیبی از پیشنهادات این مقاله را امتحان کنید تا قدرت سیگنال وای فای را بهبود دهید و برد وای فای را گسترش دهید و ببینید که اتصال شما چقدر می تواند بهتر شود.

1- روتر یا مودم را جابه جا کنید

برد یک شبکه معمولی وای فای معمولاً خانه را بطور کامل پوشش نمی دهد. فاصله از روتر و موانع فیزیکی میان دستگاه ها و روتر شما، قدرت سیگنال را تحت تاثیر قرار می دهد. جابه جایی روتر پهن باند وای فای یا یک دستگاه مودم ، مستقیماً برد سیگنال آن را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث تقویت سیگنال وای فای شود.

 

چه باید کرد: قرار دادن روتر در مکان های مختلفی که عاری از موانع فیزیکی و تداخل رادیویی هستند را آزمایش کنید. این دو مورد، متداول ترین محدودیت های تجهیزات وای فای هستند. موانع متداول سیگنال وای فای در مکان های مسکونی، شامل دیوارهای آجری و قطعات فلزی بزرگ، مایکروفرها یا تلفن های بیسیم روشن هستند. برخی اوقات، تنها بالابردن ارتفاع روتر، برد را بهبود می دهد زیرا بسیاری از موانع در کف اتاق یا تا ارتفاع کمر قرار دارند.

 

2- فرکانس و شماره کانال وای فای را تغییر دهید

تداخل وایرلس همچنین ممکن است توسط شبکه های وای فای همسایه ایجاد شود که از همان کانال رادیویی وای فای استفاده می کنند. تغییر کانال وای فای روی دستگاه شما می تواند این تداخل را از میان ببرد و توان کلی سیگنال را بهبود دهد.

 

تغییر کانال

تمام روترها دارای باند 2.4 گیگاهرتز هستند، اما اگر یک روتر دوبانده داشته باشید که هم باند 2.4 و هم 5 گیگاهرتز را پشتیبانی کند، احتمالاً تداخل کمتری را در باند 5 GHz تجربه می کنید زیرا افراد کمتری دارای مودم ها دوبانده هستند و از این فرکانس استفاده می کنند. تعویض باند روتر، بسیار ساده و کافی است به قسمت تنظیمات وایرلس بروید.

 

چه باید کرد: وبسایت تولیدکننده روتر یا دفترچه راهنمای آن را ملاحظه کنید.

 

3- به روزرسانی Firmware روتر

تولیدکنندگان روتر، نرم افزار خود را بهبود می دهند و آپدیت های Firmware را جهت پیشرفت محصولات خود ارائه می دهند. باید فیرم ور روتر را به جهت امنیت و بهبودهای دیگر، مرتب آپدیت کنید حتی اگر مشکلی با روتر خود ندارید.

 

چه باید کرد: برخی روترها فرایند به روزرسانی خودکار دارند، اما بیشتر مدل های قدیمی از شما می خواهند تا آپدیت جدید را پیدا و از سایت تولیدکننده دانلود کنید.

آنتن

 

تعوض آنتن های جداشونده روتر/مودم:

آنتن های وای فای موجود در بیشتر تجهیزات شبکه خانگی ، سیگنال های رادیویی را به خوبی آنتن های موجود در بازار دریافت نمی کنند. به همین جهت بیشتر روترهای مدرن دارای آنتن های جداشدنی هستند.

 

چه باید کرد: به روزرسانی آنتن های روتر خود را به آنتن های قوی تر مد نظر قرار دهید. برخی تولید کنندگان روتر، آنتن های با بهره بالا را در محصولات خود تبلیغ می کنند، اما این آنتن ها اکثراً روی مدل های گران عرضه می شوند لذا حتی آنها نیز می توانند از به روز رسانی آنتن بهره ببرند. همچنین آنتن Directional یا جهتی را نیز در نظر بگیرید، که وقتی که روتر شما در انتهای منزل قرار دارد، سیگنال ها را به یک جهت خاص و نه همه جهت ها، ارسال می کند که منجر به تقویت سیگنال وای فای در آن جهت خاص می شود.

 

 

 

4- اضافه کردن یک تقویت کننده سیگنال

تقویت کننده های دو جهتی، سیگنال وایرلس را هم در جهت انتقال و هم در جهت دریافت، تقویت می کنند که نکته ای مهم است زیرا  اتصال وای فای، یک اتصال رادیویی دو طرفه است.

 

چه باید کرد: یک تقویت کننده سیگنال وای فای (که برخی اوقات سیگنال بوستر نامیده می شود) را در مکانی که آنتن معمولاً متصل می شود، به روتر، اکسس پوینت یا مودم اضافه کنید.

 

 

 

5- یک اکسس پوینت وایرلس را امتحان کنید

شرکت های تجاری گاهی اوقات اکسس پوینت های وایرلس (AP) متعددی را برای پوشش ساختمان های اداری بزرگ استفاده می کنند. بیشتر منازل از داشتن یک AP بهره نمی برند، اما در یک مجتمع مسکونی بزرگ می توان از این دستگاه استفاده کرد. اکسس پوینت به پوشش اتاق های گوشه خانه که دور از روتر قرار دارند یا قسمت های بیرونی کمک می کند.

 

چه باید کرد: اضافه کردن یک اکسس پوینت به شبکه خانگی نیازمند اتصال آن به روتر یا مودم اصلی است. یک روتر پهن باند ثانویه را نیز می توان اغلب به جای اکسس پوینت های معمولی استفاده کرد زیرا بسیاری از روترهای خانگی یک حالت “اکسس پوینت” مختص این هدف ارائه می کنند.

 

 

استفاده از اِکستندر (توسعه دهنده) وای فای

یک اکستندر وایرلس، Range Extender یا توسعه دهنده ابزاری مفید و سودمند برای افزایش محدوده پوشش شبکه وایرلس و تقویت سیگنال وای فای است که در منازل و ادارات متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. اکستندر ها بر اساس برند و نوع کاربرد، داده های تحت شبکه را به صورت سیمی یا وایرلس دریافت و پس از تقویت سیگنال به سمت دستگاه های کلاینت منتقل می کنند. مشتریانی که از روتر یا AP اصلی خیلی دور هستند می توانند به واسطه توسعه دهنده به آن شبکه وایرلس محلی متصل شوند. گزینه دیگر به جای توسعه دهنده وای فای، شبکه مش است که از دستگاه های شبیه روتر در هر اتاق برای ارائه وایفای در همان اتاق استفاده می کند.

 

چه باید کرد: یک توسعه دهنده وای فای خریداری کنید و طبق دستورالعمل آن را نصب کنید.

 

6- ابزار QoS یا کیفیت سرویس را امتحان کنید

هنگامی که افراد متعددی از یک اتصال وای فای استفاده کنند، فناوری QoS یا Quality of Service وارد بازی می شود. ابزار QoS میزان پهنای باند مصرفی اپلیکیشن ها را محدود می کند. می توانید مشخص کنید کدام نرم افزارها و سرویس ها اولیت داشته باشند و حتی اولویت های محتلفی را برای زمان های مختلف روز تعیین کنید. QoS از افت کیفیت استریم ویدیوی شما هنگامی که همه افراد منزل فایل دانلود می کنند یا همزمان بازی ویدیویی انجام می دهند، جلوگیری می کند. آن ها همچنان می توانند به دانلود فایل یا بازی مورد نظر بپردازند اما فقط با سرعتی کمتر، تا شما از فیلم خود لذت ببرید.

 

 

چه باید کرد: تنظیمات QoS را تغییر دهید، که معمولاً در تنظیمات پیشرفته روتر قرار دارد. ممکن است که حتی تنظیمات بازی یا چندرسانه ای را در آن مشاهده کنید که پهنای باند را برای این اپلیکیشن هایی خاص، اولویت بندی می کنند.

 

توجه: انتظار نداشته باشید که این ابزار مفید را در مودم یا روترهای قدیمی پیدا کنید. اگر نمی توانید این تنظیمات را پیدا کنید، روتر شما احتمالاً به آپدیت نیاز دارد.

 

7- روتر کهنه را کنار بگذارید

درست مثل هر زمینه دیگر تکنولوژی، تولیدکنندگان تجهیزات، محصولات خود را بهبود می دهند. اگر از یک روتر برای چندین سال استفاده کرده اید، تنها با خرید یک روتر نسل جدید پیشرفت های چشمگیری مشاهده می کنید. استاندارد فعلی برای روترها 802.11ac است و 802.11ax در حال جا افتادن است. اگر یک روتر با استاندارد 802.11g یا 802.11b دارید، نمی توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید. حتی روترهای سریع تر 802.11n نیز نمی توانند با استاندارد جدید ac رقابت کنند.

 

چه باید کرد: یک روتر جدید خریداری کنید که با استانداردهای فعلی کار کند.

علی حریرساز بازدید : 49 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

تجهیزات شبکه لگراند

شرکت لگراند (Legrand) یک شرکت فرانسوی مشهور در زمینه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است که مرکز اصلی آن در شهر لیموژ فرانسه قرار دارد. شرکت لگراند یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه تجهیزات شبکه است. تجهیزات شبکه لگراند در سال 2011 میلادی 20 درصد از این بازار را در دست داشتند. تجهیزات شبکه لگراند بسیار متنوع هستند و طیف وسیعی از محصولات شامل کابل های شبکه، تجهیزات کابل کشی، سوکت شبکه ، رک و اتاقهای سرور، پچ پنل و تجهیزات فیبر نوری را در بر می گیرد.

 

همچنین شرکت Legrand حدود 15 درصد از بازار جهانی را در زمینه مدیریت کابل کشی در دست دارد و در واقع 75 درصد از درآمد خود را از این راه به دست می آورد. در بازار بزرگی مثل هند، فروش تجهیزات شبکه لگراند در رتبه دوم قرار دارد. شرکت لگراند در زمینه های زیادی از جمله انرژی، سیستم های ساختمانی، توزیع نیرو و تجهیزات نصب و سیم کشی نیز فعالیت دارد و در بسیاری از این فعالیت ها جزء بازیگران اصلی بازار محسوب می شود. در سال 2017 درآمد شرکت Legrand برابر با 5.52 میلیارد دلار و سود خالص آن 711 میلیون دلار برآورد شد. بر اساس اعلام این شرکت 37000 کارمند در لگراند مشغول به کار هستند. 

 

تاریخچه شرکت لگراند :

تأسیس این شرکت به سال 1865 بر می گردد و در آن زمان در زمینه تولید محصولات چینی فعالیت می کرد. در سال 1904 فردی به نام فردریک لگراند این شرکت را خریداری کرد و نام خانوادگی خود را بر این شرکت نهاد. 

 

سال 1919: شرکت لگراند با صنعتگری به نام جین موندوت شروع به همکاری کرد. این فرد به تازگی کارخانه ای را راه اندازی کرده بود که به ساخت کلید های الکتریکی با استفاده از چینی و سرامیک مشغول بود. در آن زمان به دلیل عدم وجود پلاستیک از چینی به عنوان عایق استفاده می شد. 

در سال 1949 این شرکت تصمیم گرفت که فعالیت های خود را تنها روی تجهیزات سیم کشی الکتریکی متمرکز کند. لگراند خیلی زود فعالیت خود را برای پوشش محصولات حفاظتی الکتریکی، محصولات مدیریت کابل کشی و لامپ های هشداردهنده گسترش داد. از آن زمان تاکنون این شرکت روز به روز بزرگ تر شد و اکنون بیش از 150000 محصول تولید می کند که به بیش از 180 کشور جهان صادر می شوند.

سال 1966: اولین کارخانه لگراند در خارج از فرانسه (بلژیک) افتتاح شد. 

سال 1977: فعالیت های لگراند به خارج از اروپا و کشور برزیل کشیده شد.

سال 1984: اولین کارخانه شرکت Legrand در آمریکا تأسیس شد.

سال 1989 تا 2008: لگراند شرکت های زیادی را خریداری و به زیرمجموعه های خود اضافه کرد. از جمله این شرکت ها می توان به Bticino ایتالیا، Ortronics آمریکا، گروه ICM و … اشاره کرد که هر کدام از آن ها جزء شرکت های بزرگ و موفق در زمینه تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه و کابل کشی محسوب می شدند.

سال 2009: شرکت لگراند با بحران های اقتصادی مواجه شد و تا سال 2010 سهام و درآمد این شرکت به طور مرتب کاهش یافت.

سال 2010: لگراند دوباره شروع به پیشرفت کرد و با خرید شرکت های دیگری به روند سابق خود بازگشت.

سال 2018: این شرکت هنوز هم به استراتژی خرید شرکت های کوچک و بزرگ ادامه می دهد و اکنون به یکی از بازیگران اصلی در زمینه تجهیزات الکتریکی و شبکه در جهان تبدیل شده است.

 

 

محصولات شرکت لگراند:

محصولات و تجهیزات شرکت Legrand  را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

 

سیستم‌های شبکه و ساختمانی

تجهیزات سیم کشی

سیستم های خانگی

تجهیزات حفاظتی

مدیریت کابل کشی

UPS (سیستم های برق اظطراری و ثابت)

تجهیزات اتصال

سیستم های شبکه و ساختمانی:

این بخش از محصولات لگراند را می توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول شامل تجهیزات روشنایی و بخش دوم شامل تجهیزات شبکه

 

تجهیزات روشنایی لگراند:

این بخش شامل سنسورهای تشخیص نور و کلیدهای حساس به نور، سیستم های کنترل روشنایی هوشمند ساختمان و تجهیزات جانبی مربوط به روشنایی ساختمان است.

 

تجهیزات شبکه لگراند:

شرکت لگراند انواع مختلفی از تجهیزات شبکه را ارائه می‌کند و یکی از شرکت‌های تأثیرگذار در این زمینه است. در واقع این شرکت بیشتر در بخش کابل کشی و مدیریت شبکه به فعالیت می‌پردازد. از جمله تجهیزات شبکه لگراند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کانکتورها و سوکت‌های RJ-45 با کیفیت بسیار بالا: سوکت های RJ-45 را می‌توان یک عنصر اساسی شبکه‌های اینترنت و سرور نامید. سوکت‌های شرکت لگراند میتواند عملکردی بهینه و پرسرعتی را در نقاط اتصال شبکه ایجاد کند.

کابل های شبکه: شرکت لگراند کابل های شبکه با کیفیتی در انواع Cat 6 و Cat 5 تولید می کنند که می توانند سرعت های انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. کابل های شبکه لگراند در 4 نوع U/UTP ،F/UTP ،S/FTP و  SF/UTP ارایه می شوند.

انواع پچ پنل های دارای 24 پورت در دسته بندی های 6، 6A و 5e

انواع کیستون شبکه UTP ،FTP و SFTP

انواع تجهیزات فیبر نوری از جمله پچ کورد ها و کشوها (Drawler)

کابینت ها، رک ها و اتاق های شبکه: رک های شبکه لگراند با تجربیاتی که این شرکت در زمینه مدیریت کابل کشی دارد به خوبی کابل ها را مدیریت و بهینه سازی می کند. با این رک ها شبکه قابلیت انعطاف بالایی خواهد داشت و به راحتی قابل گسترش خواهد بود. رک های دیواری لگراند با قابلیت جابجایی پنل های کناری و رودی های کابل انعطاف پذیر نصب و نگه داری آسانی را برای کاربران به همراه دارد.

اکسس پوینت وای فای و سیمی: با قابلیت جابجایی زیاد، عملکرد با ثبات و ماندگاری بسیار طولانی

بلوک های سوکت RJ-45 با 12 سوکت

انواع تراکینگ

نرم افزار LCS Pro برای مدیریت کابل کشی شبکه

 

تجهیزات سیم کشی:

تجهیزاتی که در این گروه قرار می‌گیرند شامل انواع کلید اتوماتیک و معمولی، پریز، دیمر، سوکت های تلفن و تلوزیون، اسپیکرها و زنگ ساختمان و کلید و پریزهای صنعتی است.

 

سیستم‌های خانگی:

لگراند در این بخش هم تجهیزات فراوانی می‌سازد که در زیر به صورت خلاصه به آن ها اشاره می‌کنیم:

 

کنترل روشنایی

کنترل دما

سیستم‌های امنیتی خانگی

انواع آیفون‌های پیشرفته

درب‌های اتوماتیک

سیستم‌های ورود و خروج

سیستم‌های صوتی توزیع شده خانگی

سیستم های خانگی لگراند

 

تجهیزات حفاظتی شرکت لگراند :

انواع فیوز، قطع کننده‌ها، انواع سوکت‌ها و کلید‌های متحرک صنعتی، محفظه‌های برق، رله‌ها و کنتاکت‌ها و … از تجهیزاتی است که لگراند در این بخش تولید می کند.

 

مدیریت کابل کشی:

انواع سیستم‌ها و تجهیزات کابل کشی سطحی و زیرسطحی، سیستم‌های توزیع نیروی زیرسطحی، تجهیزات و اتصالات سیم‌کشی دیواری، ستون‌ها، سوکت‌ها و چند راهه‌ها و سوئیچ رومیزی که برخی حتی شامل اکسس پوینت وای فای هم هستند، از زیرمجموعه‌های این بخش محسوب می2شوند.

 

سیستم های UPS لگراند : 

سیستم های UCS شرکت لگراند به صورت ماژولار طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها امنیت و قابلیت اطمینان بالایی دارند. توان این UCS ها می‌تواند از 10 کیلوولت آمپر تا 800 کیلوولت آمپر باشد.

 

 

تجهیزات اتصال:

این تجهیزات شامل لوله‌های انتقال کابل، جعبه‌های تقسیم 4 راهه، 3 راهه، 2 راهه، انواع زاویه اتصال، کوپل کننده (تزویج کننده) و … شامل می‌شود.

 

 

همچنین سیستم کابل کشی لگراند (VDI) بسیار انعطاف پذیر می باشد و با استفاده از کلیه تجهیزات جانبی ترانکینگ لگراند، کابل‌ها، انواع سوکت‌ها، کابینت‌ها، ستون‌ها و کف‌های کاذب راه حل‌های متفاوتی را در مکان‌های اداری، عبوری در هر کجای ساختمان برای دسترسی به انواع کانکشن‌ها در بدترین شرایط محیطی را ارائه می‌دهد.

 

شرکت لگراند در ایران:

نه تنها تجهیزات شبکه لگراند بلکه تجهیزات الکتریکی این شرکت طرفداران پر و پا قرصی در ایران دارند. شرکت ها، فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی زیادی در سراسر ایران اقدام به فروش این محصولات در ایران می‌کنند. به علت کیفیت بالا و تحریم‌هایی که شرکت‌های فرانسوی بر ایران اعمال کرده‌اند قیمت تجهیزات شبکه لگراند و سایر محصولات آن کمی بالا است اما مطمئناً حتی با این قیمت‌ها هم این محصولات ارزش خرید بالایی دارند. دلیل این امر سابقه 100 ساله این شرکت در زمینه لوازم الکتریکی و شبکه است.

تعداد صفحات : 27

درباره ما
Profile Pic
نت ران مرجع تخصصی مقالات آموزشی شبکه و فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 188
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 371
  • بازدید ماه : 1,065
  • بازدید سال : 14,177
  • بازدید کلی : 35,965