loading...

نت ران

افتادگی پوست، یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ‌شود صورت شما حالت زیبا و خوش فرم خود را از دست بدهد. این امر می‌تواند در اثر افزایش سن یا کم کردن ناگهانی وزن در افراد به وجود بیاید. ا

علی حریرساز بازدید : 56 جمعه 13 خرداد 1401 نظرات (0)

افتادگی پوست، یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ‌شود صورت شما حالت زیبا و خوش فرم خود را از دست بدهد. این امر می‌تواند در اثر افزایش سن یا کم کردن ناگهانی وزن در افراد به وجود بیاید. افتادگی پوست صورت، یکی از آزاردهنده‌ترین رخدادهایی است که به دلیل افزایش سن در افراد به وجود آمده و برای بسیاری از خانم‌ها چندان خوشایند نیست. خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌های حاصل در زمینه پوست و زیبایی، می‌توان افتادگی‌های پوستی را کاملاً برطرف کرد و بار دیگر چهره‌ایی زیبا و جوان برای خود بسازید.

ساکشن غبغب، روشی کارآمد و مناسب برای رفع مشکلاتی مانند افتادگی پوست‌ و شل شدگی بخش‌هایی از صورت است. با استفاده از این روش می‌توان بافت‌های چربی‌ اضافه در ناحیه غبغب خود که به طور کلی فرم صورت شما را بهم می‌ریزند حذف کرده و شاهد بازگشت فرم صورت خود به حالت اولیه و زیبای خود باشید. شاید شما هم تصور کنید که انجام اعمالی مانند ساکشن و لیفت غبغب بسیار خطرناک بوده و درد شدیدی دارد. بعضی از افراد نیز تصور دارند انجام آن ممکن است باعث آسیب به عصب‌های صورت شود. در این مقاله قصد داریم به برسی همه جانبه انجام ساکشن غبغب بپردازیم.

لیفت غبغب چیست؟

بافت‌های ناحیه غبغب یا همان زیر چانه افراد ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن و یا حتی تحلیل رفتن پروتئین‌های پوست شل شده و ظاهری بد به صورت بدهند. از دیگر عوامل ایجاد غبغب می‌توان به چاقی و اضافه وزن و حتی داشتن غبغب افتاده به صورت وراثتی اشاره کرد. از عوامل تحریک کننده ایجاد غبغب، سیگار کشیدن، پرخوری، کم‌تحرک بودن و تابش شدید نور خورشید بوده که با افزایش سرعت روند پیری پوست شما، باعث تخریب پروتئین‌های پوست و ایجاد غبغب می‌شود.

حال که با فرایند ایجاد و علت شل شدن پوست غبغب آشنایی دارید، بهتر است به معرفی راه حلی مناسب برای آن بپردازیم. لازم به ذکر است که فارغ از علت به وجود آمدن غبغب در صورت شما، در هر صورت می‌توان از عمل‌های مختلف لیفت غبغب به‌ عنوان شیوه‌ایی مطمئن و کارساز برای رفع آن و همچنین رفع افتادگی پوست در این ناحیه از صورت استفاده کرد. عمل لیفت غبغب می‌تواند باعث ایجاد زاویه چانه و فک شما شده که خود یکی از معیارهای زیبایی در افراد است. ناگفته نماند که انجام این عمل جراحی زیبایی باعث شده تا صورت شما لاغرتر به نظر برسد.

انجام لیفت غبغب مناسب چه کسانی است؟

مهم‌ترین نکته برای افرادی که قصد دارند به انجام عمل لیفت غبغب بپردازند، وضعیت سلامت عمومی بدن آن‌ها است. اگر از وضعیت سلامتی شما تحت اثر بیماری بوده و یا مبتلا به نوعی بیماری خاص هستید، حتماً قبل از شروع فرایند جراحی، به پزشک متخصص خود اطلاع قبلی بدهید. در صورتی که پوست غبغب شما تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند افزایش سن، دچار شل شدگی و افتادگی شده است، می‌توانید از انواع روش های لیفت برای رفع افتادگی استفاده کنید. ناگفته نماند که انجام لیفت غبغب برای کسانی که در اثر کاهش وزن ناگهانی، چربی‌های ناحیه غبغب آنها از بین رفته اما پوست آن ناحیه هنوز جمع نشده مناسب است.

در بدن برخی افراد، فرایند چربی سوزی به دلایل مختلفی سخت‌تر از دیگران اتفاق می‌افتد و این امر باعث می‌شود تا سوزاندن چربی‌های صورت به فرایندی بسیار طولانی و سخت تبدیل شود. لیفت غبغب می‌تواند عملی مناسب برای کسانی که با ورزش کردن و رژیم غذایی، چربی‌های صورت و غبغب خود را کم کنند. لیفت غبغب همچنین می‌تواند برای افرادی که قصد دارند به فک خود زاویه دهند، چهره خودشان را جوان‌تر کنند و حتی کسانی که می‌خواهند چین و چروک‌ و پوست‌های اضافه گردنشان را از بین ببرند، روشی مطمئن و کارآمد است.

بهترین روش‌‌های انجام لیفت غبغب

انجام عمل لیفت غبغب می‌تواند به دو صورت تهاجمی و یا غیر تهاجمی انجام شود. در روش تهاجمی، پزشک متخصص از طریق عمل جراحی کار را پیش می‌برد و در شیوه غیر تهاجمی پزشکان عمل جراحی انجام نمی‌دهند. هرکدام از شیوه‌های انجام این عمل، برای افراد خاصی کاربرد دارد. به همین دلیل است که پزشکان قبل از انتخاب شیوه مورد نظر برای این عمل، ابتدا شما را به‌طور کامل معاینه کرده تا مطمئن شوند که شیوه عمل مناسبی برای شما انجام دهند.

ناگفته نماند که در روش‌های غیر تهاجمی و بدون جراحی، پزشکان باز هم از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کنند. اما در صورتی که به انجام روش‌های تهاجمی و باجراحی بپردازید، جراحان مجبورند که شما را به ‌طور کامل بی‌هوش کنند که به دنبال آن لازم است تا بستری شوید و به شیوه مناسبی با عوارض پس از بی‌هوشی کامل رفتار کنید.

انتخاب شیوه‌های مناسب برای انجام لیفت غبغب، کاملاً به شرایط جسمانی فرد مراجع و نظر پزشکان وابسته است. به همین دلیل بوده که پیش از انجام عمل جراحی، برای شما جلسات مشاوره برگزار می‌شود. در طول این جلسات مشاوره، متخصص زیبایی شما را به‌طور کامل معاینه کرده و با توجه به عواملی مانند وضعیت سلامت، سن، میزان شل شدگی و افتادگی پوست  شما و همچنین اهدافتان از انجام عمل، بهترین روش انجام لیفت صورت را به شما پیشنهاد می‌دهد. روش پیشنهاد شده همواره برای همه افراد یکسان نبوده و لازم استتا حتماً قبل از انجام عمل معاینه شوید.

لیفت غبغب با ساکشن

مطمئناً هیچکس داشتن غبغب بزرگ زیر چانه‌های خود را دوست ندارد. ساکشن غبغب روشی کم‌تهاجم بوده که نسبت به روش‌های تهاجمی عوارض جانبی کمتری دارد و می‌توان آن را تنها با بی‌حسی موضعی و بدون بی‌هوشی کامل انجام داد. با کمک گرفتن از این روش شما حتی می‌توانید چربی‌های موجود در زیر پوست خودتان را از بین ببرید و در نتیجه شانه و گردن زیباتری داشته باشید.

برای انجام ساکشن غبغب، پزشکان پس از تزریق داروی بی‌حسی به شما، برش نسبتاً کوچکی روی پوست زیر چانه شما ایجاد می‌کنند سپس با استفاده از یک لوله فلزی ظریف و نازک، چربی‌های اضافی آن ناحیه را کاملاً ساکشن می‌کند. همان طور که گفته شد در این شیوه جراحی، پزشکان معمولاً از بی‌حس کننده‌های موضعی و ضعیف استفاده می‌کنند اما بسته به تشخیص پزشکی، امکان دارد از داورهای بی‌هوشی استفاده کنند و شما را تا اتمام فراید جراحی بی‌هوش کنند. چند روز پس از انجام عمل جراحی ساکشن غبغب ممکن است حس کنید پوست ناحیه زیر چانه و غبغب تان مقداری سفت‌تر شده که کاملاً طبیعی است.

همانطور که گفته شد عمل ساکشن غبغب با ایجاد یک برش کوچک انجام می‌شود و در نتیجه جای زخم یا اصطلاحاً اسکار آن پس از مدتی پنهان می‌شود و به چشم نمی‌آید؛ در نتیجه فرم صورت شما کاملاً طبیعی یه نظر می‌آید. لازم به ذکر است که ساکشن غبغب نتایج خوبی داشته و می‌تواند ظاهر چانه، گردن و فک شما را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد.

مزایای ساکشن غبغب

ساکشن غبغب مزایای زیادی داشته و اخیراً یکی از محبوب ترین اعمال زیبایی در ایران بوده است. با کمک گرفتن از این روش‌‌، بافت ماهیچه‌‌ایی زیر چانه شما جمع می‌شود و در نتیجه چهره شما حالتی شاداب‌ و جوان‌تر پیدا می‌کند. علاوه بر این، جراحی غبغب باعث برطرف شده چین و چروک‌ها و شل شدگی پوست زیر چانه، گردن و فک می‌شود و ظاهر بدی که چین و چروک‌ها به صورت می‌دهند را به‌طور کلی از بین می‌برد.

شاید شما هم متوجه شده باشید که از بین بردن چربی‌های تجمع یافته در صورت کار ساده‌ایی نیست و با ورزش کردن و یا رژیم‌های سخت برطرف نمی‌شود. با این حال، استفاده از شیوه‌های مختلف لیفت غبغب می‌تواند چربی‌های اضافی در ناحیه صورت و گردن را از بین ببرد و همچنین پوست‌های اضافه تشکیل شده در اثر کاهش وزن را ناپدید کند. انجام شیوه‌های مختلف عمل لیفت غبغب، عوارض بسیار کمی داشته و همچنین نتایج آن ماندگاری بالایی دارند. با این وجود، شما می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از چهره زیبا و جوان خود لذت ببرید.

یکی از مزایای بارز شیوه ساکشن غبغب، قابلیت ترکیب کردن آن با دیگر اعمل جراحی زیبایی است به طوری که می‌توان آن را با روش‌های جراحی زیبایی مختلفی در ناحیه صورت، گردن و چانه همانند پروتز چانه، لیفت گردن و پلاتیسماپلاستی ترکیب کرده و نتیجه‌های بهتری از ترکیب این اعمال گرفت. ناگفته نماند که در برخی اعمال زیبایی مانند لیفت صورت، ساکشن غبغب نیز همراه با آن انجام می‌شود و جزء روند اصلی کار است.

معایب ساکشن غبغب

همواره توصیه می‌شود جهت انجام اعمال جراحی زیبایی، به مراکز معتبر یا متخصصین زیبایی مجرب و حرفه‌ایی مراجعه کنید تا خدای ناخواسته دچار عوارض جانبی غیرقابل درمان و مشکلات جسمانی نشوید. شرایط مشابهی نیز برای انجام عمل‌های لیفت غبغب وجود دارد. درصورتی‌که این عمل را در مرکز زیبایی معتبر و مشهور انجام دهید، احتمال بروز هرگونه عوارض جانبی بسیار کم است.

حتی در صورتی که از شیوه‌های تهاجمی لیفت غبغب که همراه با عمل جراحی انجام می‌شون نیز استفاده کنید، باز هم می‌توان از این روش، به عنوان یکی از کم‌خطرترین اعمال‌ جراحی زیبایی برای شل شدگی و یا افتادگی پوست ناحیه غبغب نام برد. عوارض جزئی مانند ایجاد تورم، قرمزی، التهاب و کبودی در ناحیه ساکشن شده از معمول ترین عوارض ساکشن غبغب بوده که جای نگرانی ندارند. این عوارض جانبی معمولاً پس از گذشت چند روز، به ‌طور کامل رفع می‌شوند. اما توصیه می‌شود که اگر عوارض جانبی عمل جراحی پس از دو هفته رفع نشد، به پزشک خود مراجعه کنید.

توصیه‌های قبل از انجام ساکشن غبغب

پیش از انجام عمل جراحی غبغب، لازم است تا به نکاتی توجه کرده و آنها را رعایت کنید. تعدادی از این نکات عبارتند از:

  • شرکت در جلسات مشاوره الزامی است: اکیداً توصیه می‌شود که در جلسات مشاوره با متخصص پوست و زیبایی خود شرکت کنید. در طول این جلسات، پزشکان شما را به طور کامل معاینه خواهند کرد و با توجه به عوامل مختلفی مانند وضعیت سلامتی، سن، نوع پوست و میزان افتادگی پوست شما، بهترین روش و عمل جراحی برای برداشتن غبغب را به شما پیشنهاد می‌دهد.
  • مصرف داروهای خودسر ممنوع: معمولاً توصیه می‌شود که تا حدودیک هفته قبل از هر گونه عمل جراحی، مواد غذایی و داروهای رقیق کننده خون مصرف نکنید. این نکته در زمینه انجام عمل ساکشن غبغب نیر صدق می‌کند پس تا یک هفته قبل از انجام عمل، مصرف داورهای رقیق‌کننده خون را قطع کرده و رژیم غذایی خود را کنترل کنید.
  • همه اطلاعات لازم را در اختیار پزشک قرار دهید: هیچگونه اطلاعاتی در زمینه وضعیت سلامت و بیماری خود را از پزشک مخفی نکنید و رو راست باشید چون که حفظ سلامت شما مهم ترین ملاک هر پزشکی است. توصیه می‌شود درصورتی‌که مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا به ماده‌ایی آلرژی دارید، حتما پزشک خود را از این شرایط مطلع سازید.

توصیه‌های بعد از انجام ساکشن غبغب

  • به نقاط تحت عمل جراحی دست نزنید: از فشار دادن یا ماساژ دادن ناحیه‌ایی که در آن عمل ساکشن انجام شده تا دو هفته جداً خودداری کنید. توصیه می‌شود تا مدتی از مواد آرایشی استفاده نکنید.

  • مصرف به موقع دارو: اگر پزشکتان هرگونه برای شما کرم یا دارو خاصی تجویز کند، لازم است تا آن را به موقع و با دقت مصرف کنید.

  • استفاده کردن از کمپرس سرد: لازم به ذکر است که حتماً باید پس از اتمام عمل ساکشن، از کمپرس سرد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در هر بار استفاده از کمپرس سرد، باید آن را به مدت بیست دقیقه در ناحیه غبغب و زیر گردن نگه دارید.

  • وضعیت خواب خود را کنترل کنید: لازم است تا چند هفته پس از انجام ساکشن غبغب، وضعیت خواب خودتان را کنترل کرده و مراقب باشید که به هیچ عنوان روی صورت خون نخوابید.

  • تا مدتی استخر نروید: معمولاً توصیه می‌شود که افراد تا دو هفته پس از انجام ساکشن، استخر نروند، با آب داغ دوش نگیرند و به هیچ عنوان به محیط‌های مرطوب مانند سونای بخار نروند.

  • دوری از نور خورشید: گفته می‌شود که تا مدتی پس از انجام عمل نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و در صورتی که لازم بود، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

  • انجام فعالیت بدنی شدید ممنوع: حتما توجه کنید که تا حدود سه هفته یا یک ماه از انجام هرگونه فعالیت بدنی شدید همانند ورزش‌های سنگین خودداری کنید و مدتی به خودتان استراحت دهید. در صورتی که فعالیت بخصوصی را انجام می‌دهید، پس از انجام عمل جراحی آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نت ران مرجع تخصصی مقالات آموزشی شبکه و فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 191
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 16,478
  • بازدید کلی : 38,266