loading...

نت ران

یک دسته از کودها به نام کودهای ریز مغذی و اسید هیومیک هستند که در حفظ سلامت محصولات بسیار موثر می باشند، زیرا از منابع غنی و آلی تشکیل شده اند. این کودها در سلامت انسان نیز اهمیت زیادی دارند. است

علی حریرساز بازدید : 57 چهارشنبه 25 مرداد 1402 نظرات (0)

یک دسته از کودها به نام کودهای ریز مغذی و اسید هیومیک هستند که در حفظ سلامت محصولات بسیار موثر می باشند، زیرا از منابع غنی و آلی تشکیل شده اند. این کودها در سلامت انسان نیز اهمیت زیادی دارند. استفاده از کودهای ریز مغذی همانند روی بر روی تغذیه و حفظ سلامتی کودکان ارزش زیادی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می­گردند.به همین خاطر مهم است که در زمان کاشت محصولات کشاورزی به نوع کود استفاده شده نیز اهمیت دهیم.آل کود انواع کودهای شیمیایی و ارگانیک را به شما معرفی می­کند که در میان سایر کودها از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

خرید کود با کیفیت

انواع کودهای کشاورزی برای خرید را بشناسید

در کل کودها به دو دسته تقسیم می­ شوند، کودهای شیمیایی و کودهای ارگانیک یا آلی که هر کدام از این کودها از عناصر مخصوصی تشکیل شده و کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

این کودها عبارت اند از:

  • کود شیمیایی

طبق آماری که از سازمان جهانی غذا به دست آمده است یکی از مهم ترین کودهایی که در صنعت کشاورزی به کار برده می شود و پر مصرف ترین نوع کودها نیز محسوب می گردد کود شیمیایی است.این کودها حاوی ریز مغذی و عناصر مهم هستند که برای تولید محصولات مرغوب و باکیفیت وجود آنان ضروری است.این عناصر شامل نیتروژن، فسفر و پتاسیم  می باشند.

برای خرید کود می توانید از آل کود اقدام نمایید.عناصر غذایی موجود در کودهای شیمیایی به دسته های مختلفی تقسیم می گردد که ما اشاره ای به این مواد مغذی خواهیم کرد.عناصری همچون، گوگرد، منیزیم، روی، بور، آهن، منگنز، مس، سیلیکون و بسیاری دیگر از این قبیل ترکیبات در کودهای شیمیایی که خود انواع متنوعی را شامل می گردد، یافت می شود.اگر بخواهیم مکانیزم کودهای شیمیایی را مرور کنیم این گونه است که یک سری از این کودها موجب تقویت گیاهان می شوند مانند کود هیومیک اسید و برخی دیگر نیز به رشد گیاهان سرعت می بخشند مانند کود ان پی کا 10-52-10 که وجود هر کدام برای باغداری ضروری است.

  • کود آلی یا ارگانیک

کودهای ارگانیک به کودهای طبیعی اشاره دارد که از مواد آلی تشکیل شده و بر پایه کربن هستند.این کودها از مواد زنده همچون فضولات حیوانی، پسماندهای گیاهی و از این قبیل مواد تشکیل می گردند.در کل تمام کودهای ارگانیک منشاء طبیعی داشته و هم به تغذیه گیاه اهمیت می دهند و هم موجب تقویت خاک و حاصلخیزی آن می گردند.

خرید کود با کیفیت

تقسیم بندی کودهای شیمیایی برای خرید کود

تولید و گسترش کودهای شیمیایی از زمان انقلاب سبز به وجود آمده و گسترش پیدا کرده است.هر فردی که در زمینه کاشت گل و گیاه علاقه مند می باشد لازم است که با انواع کودهای شیمیایی که در صنعت کشاورزی بسیار مهم هستند اطلاعات کافی را کسب نماید.برای خرید کود شیمیایی ابتدا باید شناخت کافی از آن ها داشته باشید تا بتوانید محصول مورد نظر خود را پرورش دهید.کود آهن، کود اسید هیومیک، کود کامل، کود پتاس و سلو پتاس از انواع کودهای شیمیایی هستند که در رابطه با ویژگی هر کدام توضیح خواهیم داد.

کود آهن

کود آهن جزء عناصر ریز مغذی می باشد که وجود آن در خاک ضروری است. رشد و پرورش گیاهان تا حدودی به وجود آهن بستگی دارد زیرا این عنصر در تولید کروفیل و سبزینه موثر بوده و جذب عناصر غذایی به گیاه را افزایش می دهد. طبق آزمایشاتی که کارشناسان به عمل آورده اند، کمبود آهن در گیاه موجب تولید بی کربنات و آهک در خاک است که یکی از مضرترین مواد موجود در خاک های کشاورزی است.مصرف کود آهن EDDHA کاملا مناسب خاک های قلیایی و آهکی می باشد.

خرید کود با کیفیت

خرید کود با کیفیت

اسید هیومیک

استفاده بیش از اندازه از کودهای شیمیایی می تواند آثار مخربی بر روی خاک و گیاه داشته باشد و در زمان مصرف آن ها باید اطلاعات کافی را داشته باشید.کود اسید هیومیک از نادرترین کودهایی است که هیچگونه آثار مخربی بر روی گیاه ندارد و با بیش تر کودهای شیمیایی نیز قابل ترکیب است و این خود یک امتیاز محسوب می شود. یک اثر بخشی فوق العاده در افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت و آب خاک داشته و با عناصر آلی که در خود جای داده به عنوان کود دوستدار طبیعت شهرت یافته است.مواد آلی در بهبود و افزایش سطح کیفی محصولات کشاورزی بسیار موثر و عالی عمل می کنند.بهبود میزان نیتروژن در خاک، مرغوبیت و بهبود ساختمان خاک، بالا بردن قدرت ریشه زایی گیاهان، تقویت گیاهان و درشت و بزرگ شدن میوه ها زودتر از زمان موعود و بسیاری دیگر از مزایای کاربردی را شامل می گردد که برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کود اسید هیومیک مایع و اسید هیومیک شوک می توانید به فروشگاه آل کود مراجعه نمایید.

خرید کود کامل

کود کامل

مطمئناً هر کسی که در زمینه کاشت و برداشت گیاهان به فعالیت می پردازد قطعا با نام ان پی کا آشنایی دارد.کود کامل یا همان NPK که مخفف کلمه ازت، فسفات و پتاس می باشد تشکیل شده از ترکیبات غنی است. تمام نیازهای یک گیاه برای رشد و گلدهی در کود کامل جمع آوری شده است و همیشه نیز برای بیشتر محصولات کشاورزی، درختان مرکبات، تربچه، گوجه فرنگی و از این قبیل محصولات به کار می رود.کود کامل نیز خود انواع متفاوتی دارد.کود 10-52-10 به منظور گلدهی و رشد میوه استفاده می گردد که از درصد بالای فسفات تشکیل شده است و برای درختان گردو، بادام و پسته اثر شفا بخشی دارد. کود ۱۲ ۱۲ ۳۶ کیفیت محصولات را افزایش می دهد و برای میوه هایی همچون خربزه و هندوانه سودمند است زیرا قند طبیعی این محصولات را افزایش می دهد.

کودهای ان پی کا شامل کودهای ماکرو و میکرو نیز می باشند که از درصد بالایی ازت، فسفر، پتاس، کلسیم، منیزیم، آهن و روی را شامل می شوند. جهت خرید کود کامل و مشاهده انواع آن کارشناسان ما می توانند شما را به خوبی راهنمایی نمایند.برای مصرف کود NPK حتما به مقداری که کارشناسان آل کود توصیه کرده اند توجه کنید تا مشکلی پیش نیاید.ترکیب کود ان پی کا و اسید هیومیک تاثیری دوچندان بر روی گیاه خواهد داشت.مصرف کود سلفات پتاسیم و سلو پتاس به کاهش PH خاک های قلیایی و افزایش سبزینه گیاهات کمک بی شماری می کنند.

خرید کود با کیفیت

کود پتاس

به طور کلی پتاسیم مواد مغذی است که برای تکثیر گیاهان و در تمام مراحل رشدی ضرورت دارد.با خرید کود شیمیایی پتاس و مصرف آن گیاهان در برابر کمبود آب، نور و بیماری آفات از مقاومت بالایی برخوردار خواهند بود.معمولا کشاورزان برای بالا بردن کیفیت محصولات خود از این کود استفاده می نمایند.

کود سولو پتاس

سولو پتاس که نام دیگر آن سولفات پتاسیم است از عناصر غنی پتاسیم و سولفور تشکیل شده و همواره در افزایش ارزش غذایی محصولات نقش شگفت انگیزی دارد.اگر شما کشاورزی هستید که نه تنها کاشت و پرورش محصول بلکه افزایش ارزش غذایی آن نیز مانند پروتئین، قند و نشاسته برایتان حائز اهمیت است،آل کود پیشنهاد می کند استفاده از کود سولفات پتاسیم به همراه اسید هیومیک جهت افزایش خواص آن را فراموش نکنید.سولو پتاس میزان اثر بخشی خود را در خاک های شور نمایان می کند که با کاهش PH خاک محصولی بی نظیر برای شما بر جای می گذارد. یک محصول خوب محصولی است که در مقابل بیماری مقاومت داشته باشد.همین حالا برای بهره گیری از این مزایا با نشانی داده شده تماس حاصل نمایید تا محصول خود را در کمترین زمان تحویل بگیرید.

خرید کود با کیفیت

خرید کود با کیفیت

تقسیم بندی کودهای ارگانیک و آلی برای خرید کود

زمانی که شما یک کشاورز خوب و حرفه ای باشید قطع به یقین اهمیت کودهای ارگانیک همانند کود کمپوست، حیوانی و پلت مرغی را می دانید. خرید کود ارگانیک در صنعت کشاورزی برای گیاه و خاک ضروری است.ما در این بخش سه نوع کود آلی را به شما معرفی خواهیم کرد که وجود هر کدام در کاشت و پرورش، تقویت ذرات خاک اهمیت بالایی دارد. برای آشنایی بیش تر با کودهای ارگانیک حاصل از دل طبیعت با آل کود همراه باشید.

کود کمپوست

کود آلی کمپوست بیشترین تاثیر خود را در عملیات فیزیکی خاک می گذارد.در کشاورزی قبل از در نظر گرفتن هر شرایطی سلامت خاک و میزان حاصلخیزی آن اهمیت زیادی دارد.در بخش های قبل برای افزایش سطح کیفی خاک در رابطه با بهترین کود اسید هیومیک صحبت کردیم. درمیان محصولات طبیعی نیز کود کمپوست با تاثیر گذاری بر رنگ و بافت خاک، بهبود ساختمان خاک و بالا بردن افزایش نگه داری ظرفیت آب در خاک نقش بسزایی را ایفا می کند.وجود مواد آلی در خاک شرایط کاملا مطلوبی را برای داشتن تهویه مناسب خاک، رطوبت کافی، میزان درجه حرارت و جذب کربو هیدرات و پروتئین به گیاهان می شود.با توجه به تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ما بیشتر زمین های کشاورزی ایران با قرار گرفتن در مناطق خشک از لحاظ مواد آلی بسیار فقیر هستند.این موضوع می تواند برای پرورش محصولات متعدد یک فاجعه باشد.اگر شما یک کشاورز باتجربه و کاملا حرفه ای هستید باید بدانید که اضافه نمودن کود کمپوست به خاک در جهت حاصلخیزی و زهکشی بهتر و افزایش جذب حرارت خاک چه اهمیتی دارد.

کود حیوانی

کودهای گاوی، کودهای مرغی و کودهای گوسفندی از باکیفیت ترین کودهای حیوانی هستند که درصد ازت، فسفر و پتاسیم بالایی دارند. این کودها از مدفوع حیوانات به دست آمده و عوامل مختلفی در میزان کیفیت کودهای حیوانی تاثیرگذار هستند. این کودها موجب افزایش خلل خاک های سنگین شده که این موضوع در تهویه مناسب خاک و هواگیری و همچنین جذب آب نقش کاربردی دارد.برای خرید کود حیوانی در بهترین نوع آن با ما همراه باشید. تهویه خاک برای جذب عناصر غذایی به ریشه بسیار اهمیت دارد و افزایش ازت خاک هم از دیگر مزایا این کودها محسوب می شود.نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که در گلخانه ها از کودهای حیوانی تازه استفاده نکنید که این امر موجب سوختگی گیاه شما می شود. ( به دلیل مسمومیت ازت )در بخش های قبل نیز گفته شد که ازت برای رشد گیاهان مهم است این کود علاوه بر افزایش ازت خاک کربن آلی نیز به آن می بخشد.برای اضافه نمودن میزان کود حیوانی در مزارع و گلخانه ها اول باید به میزان مواد آلی خاک توجه کنید که بیش از حد نیاز نباشد.خاک هایی که با فقر مواد آلی مواجه هستند نیاز به کود حیوانی بیشتری دارند.

خرید کود با کیفیت

خرید کود با کیفیت

کود پلت مرغی

کود مرغی امروزه مصارف بسیاری داشته و برای نیروگاه های تولید برق در برخی کشورها و تغذیه دام و ماهی مورد استفاده قرار گرفته که بخش اعظم آن در تمام دنیا به مصارف کشاورزی می رود. پلت مرغی یک کود کاملا طبیعی و ارگانیک می­باشد که عناصر غذایی ازت و فسفر را به گیاه رسانده موجب نگه داری سطح آب در خاک می گردد.افزایش قدرت رویش بذر به علاوه بالا رفتن فعالیت میکروارگانیسم های مفید در خاک از خواص بی شمار پلیت مرغی محسوب می گردد.یکی از ارزشمند ترین کودهای ارگانیک که بخش اعظم نیاز گیاه را تامین می سازد پلت مرغی است.این کود با توجه به خواص مفیدی که دارد برای کاشت سبزیجات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.تمام مواد مغذی که در این کود جمع آوری شده اند، شامل کلسیم، بورون، آهن، منیزیم، گوگرد، پتاسیم، فسفر و نیتروژن هستند که برای گسترش یافتن ریشه و تکثیر گل دهی گیاه نقش حیاتی دارند.جهت خرید کود پلت مرغی کاملا مرغوب و باکیفیت کارشناسان ما آماده خدمت رسانی به شما هستند.برای مشاهده محصولات کودی ارگانیک ما از طریق وب سایت آل کود در ارتباط باشید.

خرید انواع کودهای شیمیایی

کودهای شیمیایی در بازار ایران بسیار فروش بالایی دارند. تنوع در میان این نوع کود بسیار است زیرا کشور ایران با توجه به اینکه در بهترین شرایط کشاورزی قرار گرفته است و زمین های حاصل خیز فراوانی دارد، تنوع بسیاری در تولید کودهای باکیفیت دارند. جهت خرید انواع کودهای شیمیایی مانند کود آهن، خرید کود ان پی کا در مدل های 18-18-18، کود 20-20-20 که از بهترین کودهای کامل برای کاشت گیاهان محسوب می شود می توانید از شرکت های معتبر اقدام نمایید.این دسته از محصولات برای هر کشت و کاری ضروری بوده و موجب رشد سریع گیاهان می گردند. همان‌طور که اشاره کردیم کود اسید هیومیک یکی از ضروری ترین کودهای کشاورزی برای زمین های زراعی و گلخانه ای می باشد.آل کود با هدف جلب رضایت مشتریان خود باکیفیت ترین کود اسید هیومیک مایع  شوک را در اختیارتان قرار خواهد داد.

خرید انواع کودهای ارگانیک

طی چندین دهه مردم و کشاورزان دریافتند که کودهای ارگانیکی همچون کمپوست، پلت مرغی و کود حیوانی رشد محصولات زراعی را چندین برابر افزایش می دهد.به همین دلیل استفاده از این کودها در طول زمان افزایش یافت.خرید کود ارگانیک جزء اقلام ضروری یک کشاورز محسوب می گردد.استفاده از کود ارگانیک با توجه به اینکه فواید بسیاری برای رشد و پرورش گیاهان دارد همواره مورد توجه کشاورزان می باشد.یکی از دلایلی که موجب افزایش خرید کود پلت مرغی است این می باشد که این کود با ترکیبات کاملا ارگانیک که دارد هیچ آسیبی به طبیعت و خاک و محصولات وارد نمی کند. برای تاثیرگذاری بیشتر کود ارگانیک توصیه می کنیم که این کودها را از معتبرترین شرکت ها تهیه نمایید. آل کود با داشتن تاییده آب و خاک جهاد کشاورزی و ثبت کودی در این زمینه می تواند شما را یاری کند.

قیمت کود

قیمت کود بستگی به میزان حجم آن و مدل ان دارد ، در سایت آل کود می توانید کودهای مختلف در بسته بندی های مختلف را مشاهده و اقدام به خرید کود نمایید. برای مشاوره قبل از خرید می توانید با شماره هاید رج شده بر روی سایت تماس و از مشاوره های خوب کارشناسان ما استفاده نمایید.

خرید کود

صحبت های پایانی در رابطه با خرید کود

در هنگام کاشت و پرورش گیاهان موارد مهمی که حتما باید مدنظر قرار بگیرد، آب و هوا، میزان آبیاری، خاک، مواد مغذی و کود است که همه این عوامل دست به دست هم موجب برداشت محصولاتی عالی و مرغوب می گردند.رسیدن مواد مغذی به ریشه گیاه تعیین کننده برداشت میوه و محصولی خوب می باشد؛ بنابراین انتخاب کود اهمیت ویژه ای دارد.ما در این مطلب سعی داشتیم با توجه به تنوع بی شمار کودها آن ها را با تمام ویژگی و خاصیت ها به شما معرفی گردانیم تا مشکلی در هنگام خرید کود نداشته باشید. جهت دریافت کود اسید هیومیک و تمامی ان پی کا های با کیفیت و با حلالیت صد در صد می توانید از بالای همین صفحه با کارشناسان آل کود در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نت ران مرجع تخصصی مقالات آموزشی شبکه و فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 191
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 16,550
  • بازدید کلی : 38,338